2008. május 27.

Tejszínhabos diótorta szív alakú formában



27 deka dióbél, 3 deka finomliszt, 1 kávéskanál sütőpor, 3 tojás, 9 deka finomított kristálycukor, 1, 5 evőkanál olaj, 3 deci habtejszín, 2 deka porcukor, néhány evőkanál meggy- vagy málnalekvár.

Tipp: ha a cukrot nyírfacukorra vagy egyéb cukorpótlóra cseréljük, valamint diabetikus lekvárt használunk, akkor alacsony szénhidráttartalmú desszertet kapunk.

Finomra darálunk 21 dkg diót, és összevegyítjük a liszttel és a sütőporral. Szétválasztjuk a tojások fehérjét és a sárgáját.
Előmelegítjük a sütőt 180 fokra (4-es fokozat). Kikenjük, kilisztezzük a tortaformát.
Egy tálban elektromos habverővel, apránként hozzáadva 3 deka kristálycukrot, kemény, fényes habbá verjük a fehérjéket.
Egy kisebb aljú, de nagyobb tálban robotgéppel addig keverjük a tojások sárgáját az olajjal és a megmaradt cukorral, amíg a massza kifehéredik és jól megsűrűsödik. Műanyaglapáttal vagy kézi habverővel óvatosan belekeverjük a diós lisztet és a tojáshabot.
A masszát egyenlően elosztva a tortaformába simítjuk. Addig sütjük, míg rugalmasan visszaugrik, ha az ujjunkkal megnyomjuk a tetejét (kb. 25 perc). Kivesszük a sütőből, azonnal a tésztát – Óvatosan, mert törik!!! - fémrácsra borítjuk. Hagyjuk teljesen kihűlni.
Egy nagy tálban kemény habbá verjük a tejszínt a porcukorral. A tejszínhab egynegyedét nagy csillagcsöves nyomózsákba töltjük, és félretesszük a díszítéshez. Felaprítjuk a megmaradt diót, ugyancsak a torta díszítéséhez.
Recés késsel a lapot kettévágjuk.
Az egyik tortalapot tálra tesszük, és megkenjük meggy vagy más, pikáns lekvárral és a tejszínhab majdnem felével. A maradék a torta oldalára és tetejére kerül.
A felaprított dióból félreteszünk 3 dekát, a többit az oldalán levő tejszínhabba nyomkodjuk. A nyomózsákban levő tejszínhabból 2 másik szív alakot nyomunk a torta tetejére. A félretett diót a tejszínhab csíkok közé szórjuk.
Tálalásig a hűtőben tartjuk.

Néhány tanács:
- tényleg vigyázni kell a tortára sütés után, nekem el is tört, amikor kézzel akartam visszafordítani.
- a lekvár nem volt benne az eredeti receptben, de nagyon jó választás volt.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

csak finomított kristálycukorral finom? finomítatlan nádcukorral nem jó?
amúgy ha egymás alá írnád a mennyiségeket és külön írva a krém, a tészta, és a díszítés hozzávalóit akkor sokkal áttekinthetőbb lenne. az eredeti recept honnan van?
Dimev

Kata írta...

Dimev, a kérdésedre, észrevételedre válaszolva:

- biztosan jó nádcukorral is, de akkor, mikor ezt a tortát sütöttem, még azt sem tudtam, hogy van ilyen...

A receptet kezdő internetezős koromban, 5 évvel ezelőtt gyűjtöttem valahonnan a netről, nézd el nekem, hogy nem emlékszem. Amit az utóbbi időben találtam, azoknak megvan a forrása, nézd meg a bejegyzések végét.

A bejegyzés meg szintén az elsők között van (pontosabban a 2.), most már biztosan nem írnám úgy, ahogy akkor tettem.

Amikor elkezdtem írni a blogot, akkor volt, aki azt tanácsolta, írjam egymás alá, mert áttekinthetőbb; mások meg azt, hogy írjam egymás mellé, mert ha ki akarja nyomtatni, akkor biztosan kiférjen 1 oldalra, akkor is, ha sok az összetevő...
Újabban én is hajlok arra, hogy egymás alá fogom írni.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin