2008. szeptember 23.

A maradék felhasználás jegyében - Erdélyi palacsinta



A vasárnapi főzés nem teljesen úgy sikerült, mint szerettem volna. Pedig nem különleges dolgot főztem: tyúkpörköltet. Előző nap kaptam ajándékba a tyúkot, de szóltak, hogy nem fiatal, készüljek hosszabb főzésre. Én pedig bevágtam a kuktába, és sajnos a kisebb darabokat túlfőztem. A szép darabokat kiválogattam, megettük, a többivel viszont kezdeni kellett valamit, mert az íze finom volt. Kutatni kezdtem a hortobágyi palacsinta receptje után, de találtam mást, ami jobban tetszett, és azt választottam.

Erdélyi palacsinta

Először sós palacsintát sütöttem. Most kimértem a hozzávalókat is. Dupla adag, 14 palacsinta lett a 26 cm-es sütőmben, a felét eltettem a mélyhűtőbe, legközelebb felhasználom.

Hozzávalók a 14 palacsintához:

30 dkg liszt
3 lapos mokkáskanál só
1 tojás
4 dl tej
2,5 dl szódavíz (vagy szénsavas ásványvíz)
1,5 evőkanál olaj + kevés a palacsintasütő kenéséhez

Az első 4 hozzávalót alaposan kikeverem, ha van időm, szoktam hagyni állni egy kicsit. Sütés előtt hozzáteszem a szódavizet, utoljára az olajat keverem bele. A sütőt kikenem pici olajjal, utána forrósítom föl. Ezután már nem olajozok, csak ha esetleg nagyon muszáj. A legnagyobb fokozaton sütöm ki a palacsintákat.



7 db palacsintát vékonyabb metéltre vágtam.

Hozzávalók a masszához:

kb. 40 dkg pörkölt(maradék) szafttal, a hús apró darabokra vágva (aprítógépet ne használjatok, mert pépet csinál belőle, és úgy már más az íze is!)
2,5 dl tejföl



Ezeket jól összekevertem. Ha kell, még egy kis só mehet bele, valamint csípőspaprika, ha szeretitek.
Összedolgoztam a masszát a palacsintacsíkokkal. Egy kisebb kerámiatálat egy leheletnyit kizsíroztam, beleborítottam a keveréket, 5 dkg sajtot ráreszeltem, és betettem 200 fokos sütőbe. 15 perc alatt aranysárgára sült.

3 személyes adag.

Utóirat: Ma, december 15-én megcsináltam a palacsinták másik felét. Tettem a masszába pluszban 2 tojást és egy kis petrezselyemzöldet, mert úgy emlékeztem, hogy kell bele. Fantasztikusan finom volt, szebb lett, valamint a tojás tartást adott az egész masszának. Így azután ki tudtam cserélni az elején azt a borzalmas képet is valamivel jobbra...

/Forrás: Rákóczi János szakácskönyve/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin