2008. október 27.

Csípős juhsajtkrém

Amikor Eszternél láttam a kéksajtos csípős chilipaprikákat, akkor jutott eszembe, hogy tavaly készítettem jó csípős sajtkrémet. A hétvégi bevásárláson pedig szép piros erőspaprikákat vettem és gondoskodtam a sajtos hozzávalókról is, így elkészült, újra leteszteltem, és még mindig nagyon ízlik!



Hozzávalók:

2 hegyes erős paprika, 20 dkg juhtúró, 20 dkg fetasajt, 2 dl tejföl, fél dl extraszűz olívaolaj, apróra vágott petrezselyemzöld

A paprikákat meleg sütőben jól megsütöttem, míg összeestek. Egy kis tálkába tettem, lefolpackoztam, kihűtöttem. (Én nem magoztam ki őket, ha valaki nem bírja az erőset, akkor sütés előtt kellene kiszedni belőle legalább a nagyja magját.) Amikor kihűlt, lehúztam a külső héját, levágtam a szárát.
A fetasajtot egy tálba morzsoltam, hozzátettem az összes többi alkotórészt, és villával jól összenyomkodtam-összekevertem. A képen látható mennyiségen kívül - ez szigorúan csak "tesztadag" volt - a többit a hűtőbe rejtettem másnap reggelig.
Pirítóssal vagy friss péksütivel esszük.


Az érett színes paprika olyan finom édes-csípős megsülve, hogy valami csoda! Gondolkozom, hogy most kellene még venni belőle és megsütve a mélyhűtőbe betenni, akkor sok helyet sem foglalna, és télire is el lennék látva belőle...

/Forrás: Bereznay Tamás receptje a Nők Lapjából/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin