2008. október 7.

Vasárnapi vendégség - Citromos répatorta

Miután a muffinforma már így is duplán dolgozott, nem abban sütöttem a Lila Fügénél talált desszertet, hanem tortát sütöttem, és nem narancsosat, hanem citromosat. Nagyon finomságos lett!



Hozzávalók 26 cm-es tortaformához:

A nedves alkotók: 20 dkg barnacukor, 20 dkg normál cukor, 4 tojás, 1,5 dl olaj, 4 evőkanál citromlé, 1 kicsi vanília kivonat
A száraz alkotók: 22 dkg liszt, 1 tasak sütőpor, 1 kávéskanál szódabikarbóna, 1 teáskanál őrölt fahéj, 1 mokkáskanál őrölt gyömbér, 1 mokkáskanál só, 10 dkg darált dió
+ kb. 40 dkg reszelt répa

Egy tálban összekevertem a nedves alkotókat, torta lévén kicsit jobban, mintha muffint sütöttem volna, egy másik tálban pedig a szárazakat. A két keveréket alaposan összevegyítettem, majd beledolgoztam a répát is. Elég folyékony masszát kaptam, így a kapcsos formámat kibéleltem sütőpapírral, és úgy öntöttem bele a keveréket. 180 fokos sütőbe tettem (alsó-felső sütésre), és 50 percig sütöttem, közben 35 perc után a tetejét letakartam, mert eléggé barnult. 50 perc után a tortaformából kivettem, és a sütőpapíron még a sütőben lévő rácsra visszatettem, mert a széle és az alja még nem volt tökéletesen megsülve, így kapott még 12 percet. Kivéve rácsra téve kihűtöttem. Kettévágtam, és a közepét, tetejét és oldalát megkentem édes sajtkrémmel:

40 dkg natúr sajtkrém (Frischa), 12 dkg porcukor, 2 citrom reszelt héja, 1 teáskanál vanília kivonat

Kókuszreszeléket kellett volna még rászórni, de ez tiltólistán van, a férjem nem szereti. Érdekes módon, amikor elkezdtük enni, az egyik barátunk mégis kókusz ízt érzett benne...

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin