2008. október 6.

Vasárnapi vendégség - Gombás tarte-tatin

Múlt héten Lila Füge oldalán jártam, és találtam nála a vasárnapi vendéglátásomhoz ötletet és receptet előételre és desszertre is.
Kicsit alakítottam mindkettőn, jöjjön hát az én verzióm.



Hozzávalók a tarte-tatin tésztájához:

50 dkg liszt, 37 dkg margarin (vagy 30 dkg zsír), 2 evőkanál 10 %-os ecet, 7 evőjanál hideg víz, 2 mokkáskanál só

Hozzávalók a töltelékhez:

40 dkg gomba, 1 kis fej hagyma, só, bors, 2 evőkanál olaj, kevés petrezselyemzöld

Előző nap a lisztet összemorzsoltam a margarinnal, hozzágyúrtam a többi hozzávalót, és betettem a hűtőbe pihenni. Másnap amikor nekikezdtem a sütéshez, először ezt vettem ki.

Az olajon megpirítottam a hagymát, hozzátettem a csíkokra vágott gombát, sóztam, borsoztam, lefedve puhára főztem. Hozzátettem apróra vágott petrezselyemzöldet és szűrőbe téve hűtöttem ki (a leve jó lesz valamilyen zöldséglevesbe).

A tésztát kinyújtottam kb. 3 mm-es vastagságúra. Akkora köröket vágtam belőle pohárral, mint a muffinsütő felső karika átmérője, 24 db-ot. (Ami marad, azt átgyúrva, kicsit pihentetve kinyújthatjuk fél centis vastagságúra, megkenjük tojással, sózzuk, szórunk a tetejére sajtot vagy valamilyen magot, felvágjuk, sós rúd lesz belőle megsütve, ez az eredeti felhasználási területe a tésztának...).

A muffintepsi mélyedéseinek alját nagyon picit kizsíroztam, beletettem egy kiskanál gombát, rátettem egy kis darab fetasajtot, és a tésztából kivágott köröket rányomkodtam, különös tekintettel a szélekre, hogy kis kosárformát kapjak. 190 fokos sütőben (légkeverékes) 16-17 percet sütöttem, míg barnásak nem lettek a tészták. Kivettem, 5 percet hagytam állni (vigyázat, törékeny a tészta, pár perc után már nem annyira), és kiborítottam egy tálcára a 12 kosárkát. Jött a következő menet, épp csak kisegítettem azt a néhány gombadarabot, ami egy kicsit beleragadt.
Amikor készen volt, egy gáztepsiben visszatettem a langyos sütőbe pár percre, amíg megérkeztek a vendégek.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin