2008. november 11.

Töltött csirke


Na, egy klasszikus, de azért egy kicsit csavartam rajta:)

Ritkán szoktam egész jószágot tölteni, az "alkatrészeket" sokkal könnyebb, de most hirtelen elhatározásból leemeltem a polcról egy szép megtermett példányt. Otthon már nem voltam ilyen lelkes, de nem volt mit tenni, a feladatot végre kellett hajtani.

Hozzávalók:

1,5 kg-os egész csirke (mája is legyen), 2 szikkadt zsemle vagy ennek megfelelő adag kenyér, 2 tojás, 1 közepes hagyma, só, bors, szerecsendió, 1 evőkanál sütőtökpüré

A körethez: 6 nagyobb krumpli, 4 sárgarépa, só, bors

A csirkét megmostam, megtisztítottam, a háját lebontottam róla, a bőrét fellazítottam és kívül-belül besóztam. A zsemléket csíkokra vágtam, langyos vízbe áztattam.
A hájat pici darabokra vágtam, egy nem túl kicsi lábosban (amiben elfért az összedolgozott töltelék) kiolvasztottam a zsírját (ennek most nem volt sok, így benne maradt az egész). Beletettem a kicsi kockákra darabolt hagymát és megpirítottam, majd levettem a tűzről. A zsemlét kicsavartam a víztől, beletettem a hagymás-zsíros lábosba, hozzátettem az apróra vágott májat, a tojásokat, 2 mokkáskanál sót, sok frissen őrölt borsot és néhány húzásnyi reszelt szerecsendiót. Alaposan összekevertem, és akkor benéztem a hűtőbe valamiért, megláttam egy árválkodó sült tök darabot, amelyik nem volt elég édes. Akkor pedig eszembe jutott Ági posztja, amiben írta, hogy mindenbe próbál belecsempészni sütőtököt vagy gesztenyét... Pillanat alatt döntöttem, és a fele belekerült a töltelékbe, lesz ami lesz alapon...Rögtön gyönyörű színe lett tőle.
A csirke bőre alá töltöttem a tölteléket. A kezemre öntöttem egy kis olajat, és kicsit megmasszíroztam mindenhol, hogy a töltelék egyformán eloszoljon.

A lepucolt krumplikat egyforma darabokra vágtam, a répát is hasonló méretűre próbáltam darabolni. Egy tálba tettem őket, megsóztam, megborsoztam, összerázogattam, hogy egyenletesen legyen rajtuk a fűszer.


Egy nagyobb mélyebb tepsit kikentem kevés zsírral, a közepére tettem a csirkét, köré raktam a zöldséget. Öntöttem alá jó 1 dl vizet, fóliával letakartam, 180 fokos légkeveréses sütőbe raktam, és 50 percig rá sem néztem. Utána levettem a fóliát, feltekertem 200 fokra a sütőt, 10 percig így sütöttem, majd átfordítottam a mások oldalára, és úgy is sütöttem, szép pirosra.
Amikor készen volt, kivettem a sütőből, 10 percet pihentettem, majd elvégeztem a legkényesebb feladatot: feldaraboltam.

Végeredmény: a csirke omlósra sült, a töltelék nagyon finom és puha volt, ráadásul a köret is ott volt mellette. Ez a krumpli-répa párosítást egy nagyon kedves barátnőmnél ettük először néhány éve. Megszerettük, gyakran sütöm, ha sült hús van mellette, akkor bátrabban szoktam fűszerezni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin