2009. január 25.

Gombás tarhonya - VKF XXII.


Egyszerű, szezonális ételekkel készültem a mostani VKF-re. Ezt a receptet a Planétás kártyák között találtam, eddig még nem készült sosem. Rendkívül gyorsan készen van, a gomba pucolásával együtt kb. 1 óra tálalásig. Az eredeti recepthez képest kicsit átalakult, de aki szokott olvasni, az ezen már nem lepődik meg. Az egyik oka a változtatásnak az volt, hogy a gombát én le akartam pirítani, mielőtt az ételbe tettem, mert szerintem így jobb az íze, valamint így biztosan nem marad kemény. A másik, hogy nem találtam elég színesnek az ételt - ez új mánia nálam -, és kerestem bele valamit; találtam is piros paprikadarabokat a mélyhűtőben nyárról, édeset és csípőset is, ez került bele (zöldborsó volt az első ötletem, de éppen nem volt otthon egy szem sem). A receptben a tarhonya felöntéséhez dupla mennyiségű folyadékot ír; nekem házi tarhonyám van, simán felvette a háromszorosát, lehet, hogy a boltihoz tényleg csak a duplája kell, úgyhogy annyival kell indítani.

Hozzávalók 4 személyre:

30 dkg tarhonya, 50 dkg gomba, 1 közepes vöröshagyma, (pár szelet színes zöldpaprika), 1 csokor petrezselyemzöld, 1 tk kakukkfű, húsleves alaplé vagy 1 húsleveskocka, só, bors

Egy nagyobb lábosban a megtisztított gombát 1 ek olajon frissen őrölt borssal megszórva megpirítottam 5-6 perc alatt. A gombát kitettem egy edénybe levével együtt. Az edénybe tettem 2 ek olajat, beletettem az apróra vágott hagymát, üvegesre pirítottam 2-3 perc alatt. Hozzáraktam a tarhonyát, és jó közepes lángon addig pirítottam folyamatos kevergetéssel, amíg halványbarna nem lett, de nagyon kell vigyázni, hogy le ne égjen!


Felöntöttem a dupla mennyiségű alaplével (vagy a húsleveskockás lével), visszatettem a gombát és belekerültek a paprikák is. Hozzáraktam az apróra vágott petrezselyemzöld felét, a kakukkfüvet, borsot, sót ízlés szerint, és lefedtem, kicsi lángon főtt 8-10 percig.


Amikor felvette az összes levet a tarhonya, akkor megkóstoltam, és ekkor került még bele plusz víz és só.
A tányéron került még rá a petrezselyem maradéka. Savanyúsággal ettük, finom lett!

1 megjegyzés:

duende írta...

Jól néz ki! :-)

És egyetértek. Sokkal finomabb a gomba, ha le van előre pirítva, én is így szoktam. Ezer és egy a különbség!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin