2009. január 28.

Húsos-káposztás-krumplis főzelék


Egész délelőtt vigasztalhatatlanul szakadt az eső, nem volt kedvem kimozdulni otthonról bevásárolni. Az otthoni készletből akartam valamit kitalálni. Hétvégén az egytálételek olvasása közben feltűnt egy bejegyzés Marjannál. A tejfölös-káposztás csirke receptje eszembe juttatott egy régi ennivalót, amit réges-régen anyósom főzött és nagyon szerettem. Édeskáposzta főzelék volt krumplikockákkal, sok tejjel és tejföllel, behabarva, gyakorlatilag édesen. Délelőtt néztem megint a receptet, és úgy gondoltam, összeházasítom a 2 ételt: Marjanét és anyósomét. Nem bántam meg!

Hozzávalók:

Kb. 40 dkg pulyka felsőcomb filé, kb. 80 dkg káposzta felkockázva, 4 kisebb krumpli felkockázva, 1 jó nagy hagyma apróra vágva, 1 tk. csombor, kb. 1,5 dl tejföl, 2,5 dl tej, 1 lapos ek liszt, 1-2 ek olaj, só, bors

A hagymát az olajon megpirítottam, rátettem a darabokra vágott pulykahúst, borsoztam, sóztam, csombort szórtam rá, kis vizet öntöttem alá, lefedtem. Felvágtam a káposztát és a krumplit, hozzátettem a húshoz, só és bors került arra is, valamint újabb kis adag víz, fedőt tettem rá, és puhára főztem az összes alkatrészt benne, kb. 40 perc alatt. Beleöntöttem a tejet és a tejfölös habarást, 10 perc múlva készen volt.
A férjem azért tett bele egy kis ecetet, nekem így volt jó, ahogy leírtam. Marjan, köszi, hogy eszembe juttattad:)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin