2009. január 15.

Mit olvastam 2008-ban?

Már 3 embertől kaptam meg a kérdést, tovább nem halogathatom: Duende, Citromfű és Vali is erre kíváncsi.
A játékszabályok:

1. Írd le annak az öt könyvnek a címét, amit 2008-ban olvastál.
2. Nevezz meg öt embert, és értesítsd őket.
3. Linkelj vissza erre a bejegyzésre.

Annyit már nem olvasok, mint régen, amikor - sok máshoz hasonlóan - leültem, és se nem láttam, se nem hallottam, amíg véget nem ért a történet...de szép idők voltak!!! Most már esténként lopom rá az időt. Ahogy szedtem össze a könyveket, érdekes felfedezésre jutottam: mostanában ha egy szerzőtől olvastam valamit és tetszett, akkor rögtön jött tőle több könyv is.


Így volt ez Joanne Harris könyveivel, amiket 2007. karácsony körül vettem meg. A Csokoládé c. regény után - amit régebben olvastam, és azóta is egyik kedvencem - akartam elolvasni őket. Valamelyik internetes könyváruházban roppant jó áron lehetett hozzájutni, hát megvettem mind a 3-at. A 3 könyvnek 3 féle hangulata van: A Szederbor kicsikét a Csokoládé hangulatát hozza, csak a kor, amiben játszódik, az teszi mássá. A Partvidékiekben a szerelem, a pénz hatalma és a babona hármasa van jelen. Az Ötnegyed narancs viszont igazi dráma, a német megszállás alatt a "normális" létért folytatott harc okozta cselekedeteket kell utólag a főhősnek vállalni.


James Redfield A mennyei prófécia c. könyvét egy kedves barátomtól kaptam ajándékba, és tetszett. (A belőle készített film viszont pocsék, aki abból próbálta megítélni, ne tegye...) A legjobban ez a mondat jellemzi a könyvet: "Nincsenek véletlenek, minden véletlenben ott rejlik a világmindenség." A könyv regény, illetve "kalandos példázat", ahogy az író nevezi, csakúgy, mint a Shambala titka, ami talán még izgalmasabb. Az író a titokzatos Tibetbe viszi a főhőst és az olvasót, hogy megannyi felfedezést tegyenek és kérdéseikre választ kapjanak.
A mennyei látomás a spirituális tudatosság átéléséhez vezető utat mutatja be; milyen a világ, mi van a történések mögött, hogyan lássuk magunkat és másokat...sok érdekes felvetés van benne, szerintem érdemes elgondolkozni rajtuk.


A Tibeti könyv életről és halálról nem regény, nem is úgy kell olvasni; időnként elolvasok 1-2 fejezetet. Rengeteg ember tabunak tekinti a halált, a haldoklás folyamatát, a könyv ennek a megismeréséhez, illetve ehhez történő segítségadáshoz ad kapaszkodót, valamint az élet megéléséhez nyújt segítséget, gondolatokkal. Az egyik megszívlelendő gondolat: "Amikor negatívan cselekszünk, az fájdalomhoz és szenvedéshez vezet, amikor pozitívan cselekszünk, annak végső soron boldogság az eredménye."

Én kérdezném Gabriellát, Szintiát és Krisztát, hogy ők mit olvastak 2008-ban?

5 megjegyzés:

Vali írta...

Köszönöm Kata a válaszod. Ami tetszik ebben a játékban, hogy sok olyan könyvről szerzünk tudomást amiről a rohanó életünkben nem mindig hallunk. Könyves boltba is ritkán jutok, igaz ha egyszer oda beteszem a lábam, akkor üres pénztárcával jövök ki. Az is igaz, hogy néha jó lenne céltudatosan kinézni valamit. Ebben segít ez a játék nekem.

duende írta...

Milyen jó kis könyveket olvastál, Kata! Én is szeretem ezeket. A tibeti könyv életről-halálról csodálatos, az egyik kedvencem nekem is.
A mennyi prófécia pedig... Tanítani kéne. :-)

Kata írta...

Vali, én is így vagyok a könyvesbolttal, csak üres pénztárcával merek bemenni, hogy legalább gondolkozzak azon, kellenek-e azok a könyvek nekem biztosan? Habár itt a neten is könnyű online rákattintani egy-egy ajánlatra...

KryaSpirit írta...

A Shambala titkát keresgéltem a neten, mert megvenném, de nem nagyon kapható. És kire akadok? Rád, kedves kollegina. Most legalább már tudom, hogy téged is vonz a spiritualitás és ennek nagyon örülök!:))

Lilla írta...

Kockára vágott, filézett csirkecombból készítettem el.
Nagyon finom lett.
Megjegyzem, én egy kis piros paprikát és mustárt tettem az elkészült húsra és libazsíros krumpli pürét adtam mellé.
Köszönöm szépen a receptet!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin