2009. január 23.

Roznaringos sült cékla krumplival


Teljesen be lettem oltva a blogok által cékla ügyben. Tulajdonképpen nem is csodálkozom, mert jelen pillanatban ez szezonzöldség, és normális táplálkozás szerint leginkább ilyeneket kéne ennünk, de sajnos én sem teszem, de azért némileg törekszem rá. Így azután a minap egy nagy zacskóval tértem haza a zöldségesből, benne fekete retekkel és céklával. A reteknek már helye van - itt a blogon is lesz, csak az előző adag hamarabb elfogyott, mint ahogy fénykép is lett volna róla. A céklára viszont kerestem tippet, meg is találtam Kaldeneker György receptjei között. Az ezt megelőző oldalon pedig a cékla élettani hatásairól lehet olvasni, érdemes rászánni az időt.

Az én ételem szokás szerint nem lett ugyanolyan, mint az eredeti, viszont nagyon finomnak találtuk a férjemmel.

Hozzávalók 2-3 személyre:

3 közepes cékla, 1 jóóó nagy sárga héjú krumpli (2-3 közepes), 4 gerezd fokhagyma, 2 evőkanálnyi olívaolaj, só, frissen őrölt bors, 10 cm-nyi rozmaring letépkedett levele, kevés balzsamecet

A céklákat meghámoztam, vékony cikkekre vágtam. Beletettem egy kisebb kerámia sütőtálba, dobtam mellé félbevágott fokhagymagerezdeket, rozmaringleveleket. Megsóztam, borsoztam, csorgattam rá olívaolajat, és alaposan összekevertem. Ezt - az eredet recept szerint - hagytam állni kb. fél óra hosszat. Mikor letelt az idő, az alaposan megcsutakolt krumplit szeletekre vágtam, szórtam még rá sót és borsot, összekevertem, öntöttem alá kb. 1 decinyi vizet. Alufóliával lefedtem, és 180 fokos légkeveréses sütőbe tettem. Sütöttem kicsivel több, mint 1 óra hosszáig, míg a cékla is könnyen vágható lett, közben kétszer átkavargattam. Amikor kivettem a tepsiből, néhány spricc balzsamecettel meglocsoltam, mert túl édeskésnek éreztem; ettől viszont nagyon finom lett!



Lassan sütött császárhússal ettük, amit a tarja mintájára készítettem. Tökéletes párost alkottak.

Legközelebb valószínűleg inkább kisebb kockákra vágom a céklát és a krumplit is, hátha hamarabb megsül. Az eredeti receptben megadott 35-40 perc (takarás nélkül!) nálam esélytelen volt, szerencse, hogy a tapasztalataimra hallgattam... A krumpli hozzáadása is jó ötlet volt, szép színe és finom íze volt a céklával együtt.

Utóirat: elkészült a 2. verzió, falatnyi darabokra vágva a cékla, csak úgy magában, egyébként mindent ugyanúgy csináltam. A sütési idő lement kb. 45 percre, tehát érdemes kicsit többet vesződni a darabolással.

4 megjegyzés:

duende írta...

Húú Kata, ez tök jól néz ki!
Én is szoktam csinálni rozmaringos céklát, de krumplival együtt még nem készítettem. Ezt ki fogom próbálni! Az is lehet hogy concrétan ma este, mert vendégeim lesznek, ezt pedig csak be kell dobni a sütőbe.
Szuper! :-))

duende írta...

A könyvekről sem feledkeztem el ám, csak mostanában nem működik a rendszer, amivel régebben el tudtam küldeni nagy anyagokat. Meg kell várnom, míg az uram ráér, és telepít nekem valami izét a gépre, amivel tudom majd küldeni! Szóval nem felejtettem ám el! :-)

Kata írta...

Majd írd meg légyszi, ízlett-e nektek is.

A könyv nem probléma, tudod, akkor ér ide, mikor szükségem lesz rá:))

duende írta...

Oké!

Tegnap siettek a vendégeim, úgyhogy nem főztem nekeik tegnap.

:-))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin