2009. február 28.

Brokkoli krémleves


Tudom, nem találtam fel vele a spanyolviaszt, de megtaláltam azt az ízesítést, ahogy nekem tetszik. A másik 2 tesztalany is buzgón kanalazta, úgyhogy biztosan máskor is jöhet ugyanígy.

Hozzávalók:

50 dkg brokkoli, 1 kisebb fej vöröshagyma, 10 dkg natúr sajtkrém, 2 dl tej, olaj, só, jó sok bors, kevés chilipehely

A brokkolit megmostam, a vastagabb és a hosszabb szárakat levágtam. A vastagokról lehámoztam a fásnak tűnő széleket, felszeleteltem az összeset, a rózsákat kicsire szedtem. A hagymát apró kockákra vágtam.
Az olajon megpirítottam a hagymát, rádobtam a brokkoli alkatrészeket, néhány percet együtt pároltam. Sóztam, frissen őrölt borssal ízesítettem, majd felengedtem annyi vízzel, amennyi majdnem ellepte. Lefedtem, és addig főztem, míg a szárdarabok is puhák voltak. Akkor a rózsák felét egy tányérra szedtem, a többit összeturmixoltam a sajtkrémmel együtt. Visszatettem a tűzre, felengedtem annyi tejjel, hogy sűrű leves állaga legyen, visszatettem a brokkoli rózsákat, sóztam és borsoztam, valamint chilit tettem még bele. Felforraltam és készen volt.
A sajtkrém annyira megbolondította, hogy nem igazán kellett már hozzá különlegesebb fűszer, az pedig, hogy maradt benne zöldségdarab, kiváltotta a levesbetétet.
Egyszerű, gyors, finom...mi kell még?

5 megjegyzés:

duende írta...

Hú, ez nagyon jó ötlet! Sajtkrém. Igen! :)
Legközelebb kipróbálom, láttam szép brokkolikat és nem is drága most. Köszi! :)

erős ildikó írta...

Párom nagy kedvence a brokkoli, és sajttal tényleg nagyon finom lehet!

Kata írta...

Duende, én is úgy jártam, hogy bementem a boltba, megláttam, és nem tudtam otthagyni, annyira olcsó volt. Mi nem régen fedeztük fel, még keresem a felhasználási lehetőségeket. Pont most találtam meg egy régi hasonló leves fényképét, csak kimaradt, mert az az éppen ehető kategória volt. Ez meg...

Napmátka, szerintem nem fogtok csalódni, ha elkészíted!

Unknown írta...

Éppen most készültem el vele. :) Rendkívül finom lett. Az történt, hogy dupla adagot csináltam és véletlenül egy zöldfüszeres sajtkrémet vettem másodiknak. Végül csak a felét tettem bele, de egész pikáns lett tőle.

Kata írta...

T, nagyon örülök, hogy nálatok is bejött, meg hogy írtál róla nekem:)
Szerintem a zöldfűszeres sem rontotta volna el, én inkább a sonkás változatot nem csípném bele...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin