2009. március 24.

Friss és pácolt sajt joghurtból



Engem is elért a sajtkészítési láz. Tulajdonképpen már régóta tervezgettem, de talán Napmátkánál éreztem meg, hogy most már akkor nekem is kell, méghozzá nagyon gyorsan!

Vásároltam a Bocimobiltól erre a célra 2 liter házitejet, amiből joghurtot készítettem (ezt majd később dokumentálom, de muszáj lesz még egy próbát csináljak, hogy tényleg működik-e így a dolog). Ezután 3 napig csöpögtettem a hűtő aljában, amíg jó sűrű lett. Akkor icipici sóval, chilipaprika darabokkal és pár szem durvára vágott dióval átgyúrtam kicsit, és konyharuhába becsomagolva csücsült még 3 napig addigi helyén, prés alatt.

Tegnap este késznek nyilváníttatott; kb. 40 dkg sajt lett belőle. Harmadrészét rögtön megettük, a többit egy üvegbe tettem, olívaolaj, tarkabors szemek, 4 gerezd fokhagyma és néhány rozmaringlevél kíséretében. És akkor most újabb várakozás és vágyakozás kezdődik...



Egy rövid, kb. 1 hetes blogszünet kezdődik nálam, akkor remélem, néhány új dologgal jövök.

3 megjegyzés:

erős ildikó írta...

De örülök, hogy Te is csináltál! Kíváncsi vagyok, a pácolt hogy ízlik majd, no meg a joghurtkészítésre is!

duende írta...

Nagyon ügyes vagy, Kata!
Sajna én eddig csak egyszer gyártottam ilyet. Kicsi hűtőm van, és általában nincs benne hely... :(

Renata Kalman írta...

Anno, tejivós időszakban, én is készítettem. Mostanában növényi tejből szoktam "túrót" vagy tofut...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin