2009. március 1.

VKF XXIII. - Bara'zik - arab szezámmagos keksz


Ez egy internetről ősrégen elmentett recept; bicsi-bocsi, de nem tudom, kié. Eddig még nem is készült el, de a VKF alkalmat adott rá, én pedig indultam a konyhába, amúgy is nagyon sütögetős kedvemben voltam a hétvégén.

A tésztához: 4 ek cukor, 6 dkg vaj, 1 tojás, 1/2 tk fehérborecet, 14 dkg teljes kiőrlésű liszt es simaliszt kevereke, csipet só, 1/3 tk sütőpor

A mázhoz: 1 tojásfehérje, 1 ek méz, 3/4 csésze szezámmag (előtte száraz serpenyőben enyhén megpirítva, majd kihűtve) 3/4 csésze durvára vágott pisztácia (boltban csak héjasan lehet kapni, ehhez a mennyiséghez kb 2 db 80 g-os csomaggal kell). Én a pisztácia helyett diót használtam.

A cukrot és a lágy vajat fakanállal összedolgozzuk, majd a többi hozzávalóval gyorsan tésztát gyúrunk. Hűtőben hagyjuk pihenni egy órát.
Ezután a tésztából 24 egyforma gombócot készítünk (ezt úgy lehet a legegyszerűbben, hogy 3 egyenlő részre vágjuk, minden részt 8 részre vágunk). Minden gombócot egy pohár aljával 6 cm átmérőjű koronggá lapítunk. (Na ez érdekes volt, mert ragadt mindenhová, a pohárhoz és a deszkához is, ezért inkább két nedves kezem között lapítgattam...) A korongokat belemártjuk a tojásfehérje-méz keverékébe, majd egyik felét a szezámmagba, a másik felét a pisztáciába (ill. jelen esetben a dióba) nyomjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük úgy, hogy a pisztáciás fele legyen alul. Előmelegített sütőben mérsékelten meleg hőfokon (alsó-felső sütésen, 170 fok) világos aranyszínűre sütjük, nálam 17 perc alatt sült. Pont egy tepsi sütemény lett belőle.
Azt írták róla, hogy lezárt dobozban hetekig eláll. Nem tudjuk, mert gyorsan elfogyott!

8 megjegyzés:

Vali írta...

Szia!
Jól néz ki ez magos süti!
Nálam a pisztáciát a fiúk tisztították:) Szerencsémre.

Kata írta...

Voltam nálad Vali, láttam a kekszedet, jól néz ki. Én lustaságból el sem indultam, de lehet, hogy kipróbálom, mert finom ez a keksz, megéri, hogy beruházzak pisztáciára! (diónk az van itthon rengeteg...)

erős ildikó írta...

Szeretem a keleti édességeket, biztos, hogy nagyon finom lehet!

duende írta...

Ez nagyon jól hangzik, Kata! Tetszik!

Gabriella írta...

Még te mondod, hogy messzire kalandoztam. :-)))

Az arab világ csak egy kicsivel van közelebb, mint Mongólia. :-))

Nagyon jól néz ki.
És köszi a gratulációt. :-))0

Gabriella írta...

Ha van idöd nézz már be hozzám. Van egy kérdésem és hátha van valami jó ötleted.
Puszi,

Renata Kalman írta...

És ezt még csak most látom!!!(Grenadine összefoglalója)
Egyszerűen kikiabált a sok közül!!!

Kata írta...

Reni, képzeld, pont ma délben matattam a kekszes dobozban, és találtam még egyet az alján, semmi baja nem volt (és most már nem is lesz, mert a pocimban van).

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin