2009. május 31.

Csíkos süti


Ez is inkább klasszikus sütemény, de kifejezetten finom és látványos. 3 lapból áll, az egyik kakaós, a második diós, a 3. mákos, ezek pedig tejbegríz alapú krémmel vannak összeragasztva.
Néztem a hozzávaló mennyiségeket sütés előtt; ez is a "nemszeretem" kategóriába tartozik, mert kanállal kell kimérni. Próbáltam a lisztet kicsit púposabb kanállal, a cukrot laposabbal kimérni, összejött. Tényleg egyszerű ahhoz képest, mint amilyennek látszik.

Hozzávalók a lapokhoz:

15 evőkanál kristálycukor, 3 tojás, 3 dl tejföl, 15 evőkanál liszt, 3 mokkáskanál szódabikarbóna, pici só
5 evőkanál darált mák, 3 evőkanál kakaó, 5 evőkanál darált dió

Hozzávalók a krémhez:

1 l tej, 8 evőkanál búzadara, 20 dkg margarin, 18 dkg porcukor, 1 evőkanál vaníliás cukor, pici só

A lapokhoz a cukrot a tojással habosra kevertem, hozzáadtam a tejfölt, majd a szódabikarbónával és a sóval elkevert lisztet is. 3 felé osztottam; az első részbe a mákot, a másodikba a kakaót, a harmadikba a diót kevertem bele, kicsit folyósabb, nagyjából piskóta állagú tészta lett.
Egy közepes tepsiben sütőpapíron külön-külön megsütöttem mind a 3 lapot; 12-15 perc kellett 180 fokos sütőben.

A krémhez a tejet felforraltam a sóval, állandó keverés közben beleöntöttem a grízt, egészen keményre főztem, majd teljesen kihűtöttem. Belekevertem a margarint és a cukrokat, majd a lapokat ezzel a krémmel rétegeztem, a tetejére is hagytam belőle egy vékonyabb rétegre valót.
Étcsokis tortadarával szórtam meg.

28 megjegyzés:

duende írta...

Kata... most elájultam! Ez fantasztikus! Hihetetlen vagy!! :)

Limara írta...

na, az ilyen sütiktől teljesen kész vagyok, az ilyen kalsszikusok a kedvenceim! csodás! Jól esne most egy szelet! :))

Belly írta...

De széééép{itt most egy kiguvadt szemű nőt képzelj el.Komolyan!}Annyira gyönyörű,hogy bűn megenni:-D

Főz és fecseg írta...

Hát ez fantasztikusan jól néz ki, gratulálok!Szívesen megkóstolnám!

trinity írta...

Én kifejezetten szeretek kanállal mérni! A süti meg gyönyörű lett!

lúdanyó írta...

Nagyon látványos sütit készítettél!!

Ancsika írta...

De gyönyörü!!!!! :)
Ma csak csupa varázslatokat látok, amióta eljöttem Duende-töl.
Tudtok valamit, Lányok! :)

Kata írta...

Köszi szépen, aranyosak vagytok, hogy dicsértek:) Ráadásul tényleg nincs vele sok macera...

erős ildikó írta...

Nagyon ötletes és csodaszép külsejű sütemény. Azt gondoltam ránézésre, hogy sokkal több a munka vele. Gyönyörűen készítetted el, kifogástalan.
(Le is mentem a receptet, a vendégeimnek szeretném majd megcsinálni.)

Gyöngyi írta...

Köszi a receptet, én már látom, hogy nekem a kedvencem lesz:)

Névtelen írta...

Ezt a mutatós sütit már Ecet és olaj-tól lekoppintottam. Az íze eleinte jellegtelennek tűnt, de ez nem akadályozott meg abban hogy a sokadikat is magamba gyűrjem. Legközelebb megpróbálom a krémet egy kis mandula likőrrel megbolondítani . :)
Judit

Wise Lady írta...

Ó de gyönyörű! Ezt én is sütni fogom!

Kata írta...

Judit, most néztem meg, tényleg szerepelt már phzs-nál a recept decemberben, de nem onnan írtam, hanem egy ősrégi lementés volt valahonnan. A mandulalikőr jó ötlet, én is gondolkoztam citrom- vagy narancslikőrön először, de legyőzött az idő, nem tettem bele egyiket sem, csak gépiesen tettem a dolgomat.

Mapmátka, Wise Lady, a süti mutatós és jóízű:)

Névtelen írta...

Most lettem kész a sütivel, hát le a kalappal! Isteni finom lett és gyönyörű szép! Annyi változtatásom volt, hogy dió hiányában lett egy kókuszos lapom!
És tényleg nagyon egyszerű elkészíteni! Köszönöm a receptet.
Jucus

Kata írta...

Jucus, örülök neki, hogy tetszett nektek is:) Lehet, hogy ki kéne próbáljam nekem is kókusszal?

Anazar írta...

Csinoska a csíkoska ;-)

Jutka írta...

Kata, csodás ez a süti..ma lehet megsütöm az Erdélyi Konyha karácsonyi sütikhez, köszi a receptet!

Turák Kinga írta...

azt tudom, h nagyon finom, keresztanyámnál ettem ilyet, viszont az a kérdésem, szted tortaformába érdemes lenne megsütni, ha igen, szted mekkora méretűben lehetne?

Kata írta...

Kinga, én is tortásítok minden sütit, amit lehet:) ahogy számoltam, 28 centi átmérőjűben tökéletes lenne, de talán a 26-os is megteszi.

Turák Kinga írta...

hétvégén kiderül :)

Turák Kinga írta...

finom lett, bár a mennyiség láttán, nem mertem a 26cm-es formába sütni, így kicsit dundi lett egy-egy réteg. Bár, ez nem befolyásolta a finomságát. :)

Névtelen írta...

Nagyon finom ès mutatós!

schatz írta...

A tepsi méretét, amiben sütötted, mondd el, lécci. :)

Kata írta...

Schatz, ha emlékeim nem csalnak, 31x21 centis tepsiben; pici eltérés nem számít;)

NDetti írta...

Nagyon finom süti! Mikor megtaláltam, tudtam, hogy hamar ki kell próbálni! :)
Annyit változtattam rajta, hogy a lapokat sárgabarack lekvárral kentem meg, mielőtt rájuk került a grízes krém. Isteni ízkavalkád! :)

Kata írta...

Detti, ez a lekvár hatalmas ötlet, biztosan még sokkal finomabb lett tőle! Szuper, köszi!:)

Unknown írta...

Nagyon finom! Én lagziba is megsütöttem 3 adagban, annyit változtattam, hogy citromos krémet tettem bele. Nagy sikere volt!

Kata írta...

Nagyon örülök, hogy ízlett, és a visszajelzésnek is:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin