2009. május 30.

Farabella


(balról az 1.)

Ez egy régóta őrzött recept, de még sosem került rá sor. Érdekes volt, mert volt akinek nagyon ízlett, a gyerekeim pedig tolták félre... Pedig jó, csak erőteljesen diós ízű volt, amit ők nem nagyon szeretnek ezek szerint. Az meg csak hab a tortán, hogy még egy krémmel is össze volt ragasztva, amit a habcsók teljesen beszívott, beivódott a belsejébe. Inkább olyan klasszikusnak mondanám, az próbálja ki, aki ezeket szereti. A cukorral csak a krémben lehetett spórolni, a habcsókhoz sajnos annyi kell:(
Az eredeti recept szerinti krém mennyiség nagyon sok volt, jutott még belőle anyukám piskótájába is tölteléknek, úgyhogy a javított kiadást írom be.

Hozzávalók a habcsókhoz:

5 tojás fehérje, 25 dkg kristálycukor, 25 dkg darált dió vagy mogyoró, pici só

Hozzávalók a krémhez:

3 tojás sárgája, 1 lapos kanál kakaópor, 3 cl kész feketekávé, 1 kk rum, 10 dkg porcukor, 6 dkg vaj

A habcsókhoz a fehérjéket a sóval gőz fölött kemény habbá vertem, a végén hozzáadtam a diót.
Sütőpapíros tepsire kávéskanállal kis halmokat tettem, 140 fokos sütőben kb. 40 percig sütöttem.

Közben a krémhez a sárgákat a vaj kivételével a többi hozzávalóval gőz fölött keményre kevertem a kézi robotgéppel. Hagytam teljesen kihűlni, beletettem a vajat.

2-2 habcsókot a krémmel összeragasztottam. Nem szabad túl sok krémet tenni, mert ahová sokat tettem, onnan kifolytak. Próbáltam kicsit hűvösebb helyre tenni egy lezárt dobozban, 2 nap kellett, hogy átpuhuljon.

/Bibic1945 receptje alapján az Nlc fórumról/

4 megjegyzés:

duende írta...

Nekem nagyon tetszik! A neve is! :)
Azt a kis diós kiflit is nagyon szeretem, biztos ismered. Amit porcukorba kell forgatni melegen. Hasonló lehet, gondolom.
Egy újabb darab, amit megvalósításra vár... :) Tényleg tetszik! :)

Belly írta...

nekem is tetszik.Szeretem a full diós dolgokat,a habcsókot meg pláne:-D{mondjuk olyan édességgel még nem találkoztam,ami nem ízlett volna:-D}

trinity írta...

Na, az édességekkel úgy vagyok mint Belly:)))
Ezt tolták félre??? Megyek a maradékért gyorsan:)))

Kata írta...

Nekem személy szerint nincs semmi bajom a diós cuccokkal, így ezzel sem;)
Trin, azért ennyi ideig nem áll el:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin