2009. június 23.

Málnás túrótorta



Elromlott a sütőm, így sütés nélkül kellett megoldani az újabb szülinapi tortát, szerencsére találtam rá megoldást. Kicsit innen, kicsit onnan nézgelődtem, aztán megalkottam Zita túrótortáját.

Először is vásároltam 75 dkg málnát (az árát ne firtassátok...)

Hozzávalók a "laphoz":

25 dkg babpiskóta, 14 dkg olvasztott margarin

A babapiskótákat összetörtem, összekevertem az olvasztott margarinnal, a 26 cm-es kapcsos tortalap aljára nyomkodtam. A lapra rátettem kb. 40-45 dkg málnát, gyakorlatilag összeértek a szemek.

Hozzávalók a krémhez:

50 dkg túró, 20 dkg porcukor, 1 citrom reszelt héja, fél citrom leve, 8 lap zselatin, fél dl citromlikőr, csipet só, 4 dl habtejszín

Hozzávalók a tetejére:

1 csomag piros tortazselé, 2 evőkanál cukor

A túrót összekevertem a cukorral, a sóval, a citromhéjjal és a levével. A tejszínt habbá vertem. A zselatinlapokat hideg vízbe tettem 5 percre. A likőrt jól felmelegítettem, a zselatinlapokból óvatosan kinyomtam a nedvességet, beletettem a likőrbe, kanállal megkevertem, gyönyörűen szétolvadtak egy-kettőre. Amikor langyosra hűlt, belekevertem a túrós krémbe, utána rögtön hozzákevertem a tejszínhabot is. A málnás alapra tettem a krémet, elegyengettem, majd kicsit alulról megütögettem a formát, hogy mindenhol egyformán eloszoljon. Ezután a tetejére raktam a többi málnát úgy, hogy a nagyobbakat belemélyesztettem a krémbe.
Negyed liter vízben elkevertem a tortazselét és a cukrot, forráspontig melegítettem, majd 3 perc hűtés után a torta tetejére csorgattam.

Egy éjszakát állt a hűtőben, jó nagy torta lett belőle.

6 megjegyzés:

Mónika írta...

Nagyon szuperül megoldottad a sütőhiányt. Tetszik!:))

Lilahangya írta...

Ez igazan szep lett!

erős ildikó írta...

Nagyon szép, és a málna is nagy kedvencem!

Chef Viki írta...

Jaj de szép! Sütőm nélkül én is félkarú óriás vagyok :-)) Alig vártam a szerelőt egy hónapja :-))

A málna pedig felháborítóan drága! Ennyiért már húst is adnak!

Kata írta...

Lányok, köszi:)
Most éppen sütőkeresésben vagyunk, néhány napig biztosan nem sütök:(

Viki, málnát szerdán kell venni, szombaton sokkal drágább volt... De ezt mindenképpen hétvégére kellett megsütni.
Ma találtam a kertünkben 1 , azaz 1 szem érett málnát, ha odajutok, holnap lefényképezem.

Kata írta...

Köszi:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin