2009. július 25.

Hókifli


Millie-nél olvastam régebben, most jutottam oda, hogy el is készítsem. Hiba volt, mert nagyon-nagyon finom! Sejtettem, mert az ecet a sütik tésztájában garancia arra, hogy minimális munkával abszolút finom, ropogós, leveles-szerű végeredmény kapunk; ilyen az anyukám rétes receptje is. Én tettem egy kevés cukrot is a tésztába, mert az az üveg szilvalekvárom, amit felbontottam, éppen nem annyira édes, kellett egy kis ellenpont. Igaza volt Millie-nek, hogy dupla adagot kellett volna sütni, mert ez az adag kb. 1,5 tepsi, és gyorsan fogy...

Hozzávalók:

35 dkg liszt, 25 dkg margarin/vaj, 5 dkg cukor, pici só, 8 ek hideg víz, 1 ek 10 %-os ecet

a töltelékhez: sűrű szilvalekvár

Én az ujjaimmal dolgoztam össze, vigyázva, hogy túl ne melegítsem a tésztát; a lisztet összekevertem a cukorral és a sóval, hozzátettem a felkockázott hideg margarint, összemorzsoltam. Hozzáadtam a vizet és az ecetet, homogén tésztává dolgoztam össze. Folpackba csomagolva hűtőbe tettem 2 óra hosszára.
Alaposan lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, és megpróbáltam szabályos 6-7 cm-es kockákra vágni őket. Szilvalekvárt tettem a sarkokba, kiflivé göngyöltem.
Légkeveréses sütőben 170 fokon 30 perc alatt megsütöttem, még melegen megszórtam porcukorral.

3 megjegyzés:

Mónika írta...

Ezt mi is imádjuk. Én anyósom nyomán zsírral csinálom margarin helyett, úgy is isteni, sokáig eláll.:))

trinity írta...

Igen, ahogy Mónika írja-anyós is úgy készíti...
De én is inkább a vajra, vagy margarinra szavazok...

Finom süti nagyon!!!

Kata írta...

Én nem vagyok a zsír ellensége, különösen nem a házi, otthon készült zsírnak. El kéne dönteni, hogy a koleszterin-e a nagyobb ellenségünk, vagy a permetezőszerek, amivel a margarinok alapanyagát kezelik. Jó kérdés ez is, ugye?:)
De a süti valószínűleg bármelyikből finom!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin