2009. július 28.

Szilvás cobbler


Megkívántam rendesen, sorra sütötték a cobblert a bloggerek mindenféle gyümölcsből. Nálunk most a nagyszemű szilva a menő, az terem éppen. Egyénként a sült szilvának gyönyörű szép színe van, a fotót leginkább amiatt teszem fel, hogy az látsszon. Fotogénnek nem igazán nevezhető a süti, viszont az íze fantasztikus. Nálunk kicsike külső segítséggel fél nap alatt elfogyott a képen látható (nem kicsi) tepsi tartalma, pedig ez nem jellemző. Ancsikától és Trinitytől lestem alapvetően, de kicsit változtattam is rajta, ezért beírom.

Ráadásul igazán belefér a "gyors és könnyű" kategóriába. Bárki el tudja készíteni, annyira egyszerű, és az elkészítés ideje mindennel együtt 1 óra alatt van.

Hozzávalók:

60 dkg félbevágott szilva (120 Ft?)
2 ek étkezési keményítő hiányában 2 ek rétesliszt (5 Ft)
2 ek barnacukor (30 Ft)
kevés szegfűszeg és fahéj
25 dkg liszt ((28 Ft)
5 dkg cukor (10 Ft)
csipet só
1 cs sütőpor (15 Ft)
10 dkg vaj hiányában 10 dkg hideg margarin (130 Ft)
1 tojás (30 Ft)
1,5 dl tejszín (150 Ft)

(összesen nagyjából 520 Ft)

A kerámia tepsimet (28 x 18 cm-es) kicsit kikentem. Rásorakoztattam a gyümölcsöt, megszórtam a rétesliszttel, majd a cukorral és a fűszerekkel.
A 25 dkg lisztet összekevertem a cukorral, a sóval, a sütőporral. A margarint rákockáztam, az ujjaimmal összemorzsoltam. A mérőpohárba öntöttem a tejszínt, beletettem a tojást, és kis rugós fejű keverővel pillanatok alatt simává kavartam, ezután ráöntöttem a lisztes keverékre, nagyjából összedolgoztam. Egy evőkanállal adagnyi morzsagaluskákat borítottam a szilvára belőle, és megszórtam kevés barnacukorral még.
175 fokos légkeveréses sütőben 35 perc alatt lett készen. Az első adagot langyosan ettük, úgy volt a legfinomabb, de este is finom volt még.

10 megjegyzés:

Ottis írta...

Na nekem is egy ilyen szilvásra fáj a fogam :-) Jól néz ki!

lúdanyó írta...

Én is pont szilvásra készülök! Még csak a tervezgetés fázisában vagyok :)
Ez most crumble vagy cobbler? :)

szepyke írta...

Nekem a hűtőben figyel a sárgabarack hozzá...

Chef Viki írta...

Hm, ez igen! Jaj de szeretem a szilvás sütiket!!

Már érik a szilvátok? Ész megáll...

trinity írta...

Én is tervezem szilvával, nekünk nagyon bejött ez a süti, de látom, akkor Nektek is!!!

Lúdanyó, ez cobbler....
(Bevallom, 2 hete még nem tudtam, mi a különbség-de már kipróbáltam-mindegyik finom és egyszerű-a különbség nem olyan nagy!!!)

Kata írta...

Trinity, akkor mi a különbség? a tej és a tojás, vagy valami más?

Lúdanyótól pedig bocsánatot kérek (meg másoktól is), és átírom a címet...

Unknown írta...

Este ezt ki akarom próbálni, nagyon jól néz ki a képen. Majd megírom hogy sikerült :o))

Unknown írta...

Kipróbáltam. Olyan lett, mint a képen, isteni! :o))

Ágota írta...

Szia!

Én szeretném megkérdezni, hogy főzőtejszín vagy habtejszín kell bele?
Nagyon várom válaszod!
Köszi

Kata írta...

Gagota, én mindenhez habtejszínt használok - főzéshez is, ha csak kifejezetten nem írnak a receptben (véletlenül) főzőtejszínt.
Sok sikert kívánok, várom majd, hogy sikerült:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin