2009. július 12.

VKF! XXVI. - Paprikás-snidlinges tonhalkrém



Megszületett a mű; kicsit döcögött, de még éppen időben vagyok. Elkészült tegnap éjszaka, ma este vettük elő a hűtőből, mert az eredeti recept azt írta, hogy kell neki néhány óra, hogy összeérjenek az ízek. Igaza volt, ma este egy kellemes, savanykás intenzív halkrém lett, amibe a snidling és a paprika íze kellemesen simult bele.
Nagyon örültem, mert kaptam finom édeskés piros kápia papikát, nekem ez tette szezonálissá ezt a krémet. Eredetileg ez abszolút nem volt benne a receptben, ott csak a citromos vonalat vitték, de nem hiszem, hogy rontott volna rajta...

Hozzávalók:

2 közepes szép héjú citrom, 1 doboz darabos tonhal, 4 dkg vaj, 1 (csípős) Medve háromszög sajt (a 6-os csomagolásúból), 1 ek összevágott snidling, 2 nem túl nagy piros színű paprika, só, bors, egy evőkanál darabolt, szárazon pörkölt dió

A tonhalat lecsöpögtettem, a citromokat alaposan megsikáltam, letöröltem, az egyik paprika jó felét apró kockákra vágtam. A citromok egyik végéről egy ujjnyi szeletet levágtam, a belsejüket kiskanállal kikotortam egy tálkába. A szobahőmérsékletű vajat a sajttal habosra kevertem, hozzátettem a halat, alaposan elkevertem, amíg homogén krém lett belőle. Ekkor kerültek bele a dió- és a paprikadarabok, valamint a snidling, sóztam, borsoztam, és tettem hozzá 3 teáskanál citromlevet. Kóstolás után a krémmel először a 2 citromot töltöttem meg, utána a paprikát. Hűtőbe tettem őket, valamint a maradék kevés krémet is, ami kimaradt.
Másnap jó éles késsel vékony szeleteket vágtam belőle, tányérra tettem. A kimaradt krémet friss házi zsömledarabokra kentem.


/Forrás: Konyhamagazin 2001./

10 megjegyzés:

trinity írta...

Nagyon szép a tálalás is-finom is lehet nagyon!!!

Tündér írta...

Hú, de guszta!

Süti Bazár írta...

Én is csatlakozom! Irtó klassz a látvány, biztosan finom is!

Chef Viki írta...

Nagyon-nagyon jól néz ki!

Még a nyál is összefutott a számban!

Vesta írta...

Szép lett valóban, és biztosan finom!Köszi!

Marjan írta...

Hm, de jól jönne ez most, kezdek éhes lenni... :-)

Vali írta...

Kata (bár nem tudom, hogy a valódi neved is ez) játszani hívnálak.

Vali írta...

Nem láttam, bocsánat, nem olvastam eléggé vissza.

Kata írta...

Köszi szépen mindenkinek:)

Gabriella írta...

Gyorsan bekukkantottam, hogy mit készítettél. Nagyon jól néz ki....

Puszi,
Gabriella

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin