2009. szeptember 1.

Márványos barackos-kakaós lepény



Vasárnap délben készült el, este már csak írmagja maradt. Viharos gyorsasággal tűnt el a tányérból és a tepsiből, jól tettem, hogy csináltam biztonsági fotót egyben róla.

Nem annyira újdonság ez, hanem a cseresznyés lepényem újragondolt változata. A lisztből 2,5 dekával kevesebbet tettem bele, azzal elkészítettem a leírt tésztát. A kizsírozott-lisztezett tepsibe a kétharmadát belekanalaztam. A maradékba belekevertem 1 púpos evőkanál szitált kakaóport, azzal kitöltöttem a maradék helyeket, majd kicsit megráztam a tepsit oldalra. Tetejére tettem 5 nagy őszibarackot szeletelve, megszórtam fahéjas porcukorral, ezt megismételtem, amikor kivettem a sütőből.

A fotón nem olyan szép, mint amilyen finom volt. Arra viszont vigyázni kell, hogy ne érett őszibarackot használjunk hozzá, hanem félérettet, nehogy eláztassa a süteményt!

6 megjegyzés:

szepyke írta...

Vannak ételeke, amik egyszerűen elpárolognak! Megfigyelted már? Főleg a szobahőmérséklet tesz nekik rosszat...
Tényleg!:D

Kata írta...

Szepyke, igen, ez pont olyan volt:) Sőt, a barackok meg voltak pucolva, így valószínűleg te is ettél volna belőle:)))

szepyke írta...

Azt a betyárját! Akkor biztos nálam gyorsabban párolgott volna...

Volt már nálam olyan, amit a sütőből "zabáltunk" ki... Nem bírtuk megvárni, amig kihűl... Ez is ilyen lett volna gondolom. :D

erős ildikó írta...

Nagyon szeretem a barackosat, megint megörvendeztettél egy jó kis recepttel!

Kata írta...

Szepyke, igen, olyan volt:) Meg a ma sült dán vajas kifli, ami éppen ebédre lett kész, na azt fújtuk, ettük...elfogyott...

Napmátka, örülök, hogy tetszik! Én személy szerint minden gyümölcsös sütit nagyon szeretek, nyáron és ősszel lehet tobzódni bennük.

trinity írta...

Kata, érdekes...nálunk is párolog:OO Van valami a levegőben:)
Olyan jó időszak ez, lehet tobzódni a gyümölcsökben- a barackos sütik is isteni finomak! De a dán vajast is bevállalom:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin