2010. január 11.

Paradicsomos-szalonnás máj


Ahogy szétnéztem a blogokon a hétvégén, jónéhány helyen főtt-sült máj a tűzhelyeken. Nálunk is, sőt 2 májas ételt is készítettem, mert vettünk péntek délután 1 kilónyi sertésmájat.
A kisebbik feléből készült ez az étel. Édesanyám készített hasonlót régebben, én kicsit egyszerűsítettem rajta, de az élvezeti értékéből mit sem vesztett általa.

Hozzávalók 3 személyre:

45 dkg vékony szeletekre vágott sertésmáj
10 dkg füstölt húsos szalonna gyufaszál csíkokra vágva (nem muszáj nagyon vékonyra, legyen egy kis tartása)
1 közepes hagyma apróra vágva
3 dl paradicsomlé
só, bors, majoranna, zsálya
kevés zsír
kevés liszt

Egy nagyobb aljú serpenyőben a zsírt felforrósítottam, a szalonnacsíkokat kisütöttem benne, szűrőkanállal kiszedtem egy tányérra. A zsírba tettem a hagymát, üvegesre sütöttem benne, azt is kitettem a szalonna mellé.
Közben a májszeleteket elkezdtem a lisztbe mártani, amikor üres lett a serpenyő, a maradék zsíron nagyobb lángon mindkét oldalát pirosra sütöttem. Ráöntöttem a paradicsomot, a hagymát és a szalonnát, borsoztam, megszórtam majorannával és kevés zsályával. Kisebbre vettem a lángot, kb. 5 percig rotyogtattam, a végén ellenőrzésül kis darabot a fakanállal levágtam az egyikről, hogy milyen a közepe; icipicit volt rózsaszínű. Ekkor lefedtem és elzártam alatta a hőforrást. A maradék hő éppen elég ahhoz, hogy pont átsüljön, de ne keményedjen meg.
A liszt kellőképpen besűríti a mártást, nagyon nem kell vele spórolni, ha véletlenül kevés lenne a lé rajta, vízzel lehet kicsit hígítani.

Az ételt a tányéron sóztuk, krumplipürével ettük.

(A fotó abban az edényben készült, amiben szállítottuk, mert nem otthon ettük. A lé több rajta, amikor készen van, de nem lett volna túl fotogén, viszont a krumplipüré - vagy esetleg más zöldségpüré - jól felszívja. El tudnék képzelni hozzá zelleres vagy paszternákos krumplipürét vagy zelleres répapürét...az utóbbi zöldségpárosítás a minap remekül vizsgázott nálunk krémleves formájában.)

6 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Máj-járvány tört ki :-DDD

Állati finom lehetett a Tiéd is! Az a zsálya benne...

Felhőlány írta...

Nálam is járvány van, csak csirkemájas.... :)
Nézz be hozzám légyszi: http://felholanyka.blogspot.com/2010/01/mozis-jatek.html

Lilla írta...

:-)
én zelleres-borsós tört burgonyát csináltam decemberben, és az nagyon jó volt, a tömény zeller nekem szerintem túl tömény lenne :-)

Rékamanó írta...

Szia.
nagyon szép estét neked,nagyon finomat főztél.:) puszi

Kata írta...

Gondolom, a máj-járvány oka a tömény hús-mérgezés lehet, a máj "csak" light-os belsőség:-DD

Lilla, az is finom lehetett! Mi a férjemmel a tömény zellerest is simán megesszük, de ehhez nekem is fel kellett nőjjek...

Ré, szép estét:) Bocs, de mostanáben kicsit kevesebb az időm, de majd visszarázódok egyszer...

Gyöngyi írta...

Olyan jól néz ki, nagyon szívesen megkóstolnám! Nálunk máj nem kerülhet az asztalra, a férjem nem eheti.. Pedig mit nem adnék néha egy kis sült liba, csirke májért! Most juszt is napirendre tűzöm:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin