2010. február 12.

Sütőtök krémleves


Tavaly főztem már ilyet, az idén valahogy még nem jutott eszembe. A tököt muszáj volt már feldolgozni, a feléből ez készült. Kicsit édes, de inkább sós; valószínűleg ez is olyan étel;, hogy vagy szereti valaki vagy nem. Nekünk ízlett!

Hozzávalók:

50 dkg nyers sütőtök kockákra vágva
3 dkg vaj vagy margarin
2 nagyobb krumpli kockákra vágva
1 közepes vöröshagyma apróra vágva
2 gerezd zúzott fokhagyma
3 dl tej vagy 2 dl tejszín
só, bors, (friss) rozmaring, petrezselyemzöld, chilipaprika

egy marék héj nélküli tökmag
(olaj)

A vajat felforrósítottam, rátettem a vöröshagymát, üvegesre pirítottam. Rádobtam a tököt és a krumplit, néhány percig kevergettem, rákerült a fokhagyma, megszórtam sóval, őrölt borssal és jobb híján szárított rozmaringgal. Botmixerrel pépesítettem, majd tejjel és vízzel felengedtem, összesen 6 dl folyadék került bele. Felforraltam, utána sóztam és borsoztam, tettem bele petrezselyemzöldet és apróra vágott chilipaprikát. 5 perc múlva elzártam, késznek nyilvánítottam.

Közben egy kis tökmagolajon (lehet szárazon is) megpirítottam a tökmagot, ez került bele levesbetétként. Ezt egyébként magában el tudtam volna rágcsálni...





7 megjegyzés:

Rékamanó írta...

Szia Kata
Szép hétvégét kívánok és nagyon szép Valentin napot puszi:))

egycsipet írta...

Mi nagyon szeretjük a sütőtököt, de a levesre még valahogy nem tudtam rászánni magam. Na majd egyszer... Egyébként csuda jól néz ki! :))

Kiskukta írta...

Nálunk jószívvel csak én eszem a sütőtököt, ezért nem készítem el, de nagyon megkóstolgatnám ezt a levest nálad!
Egyedül kekszbe tudom úgy elrejteni a tököt, hogy azt a többiek is szívesen meggyék:(

Ottis írta...

Nagyon jó a kép is róla!

Gyöngyi írta...

Ezer éve nem ettem sütőtököt, most szívesen ennék egy tányérral ebből a finom levesből!

Kata írta...

Ré, köszi szépen, viszont kívánom nektek is:)

Egycsipet, hátha egyszer majd a férjed kéri, hogy készíts egy ilyen levest (mert nálunk most ez történt).

Kiskukta, gyere, főzök neked is:)

Ottis, Gyöngyi köszi!

szepyke írta...

Nah, ez még kimaradt, de ami késik...:))
A színe viszont gyönyörű!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin