2010. március 29.

Friss sajtos-aszalt paradicsomos-morzsás pite levelestésztában




Felhőlánynál vendégeskedtem nemrégen, igaz, csak virtuálisan. Meglátni és megszeretni a ricottás pitéjét pillanatok műve volt. És persze ilyenkor azonnal, rögtön szeretne az ember ilyet vagy legalábbis hasonlót saját magának. Kezdtem nézelődni, hogy mi van itthon mindebből: leveles tészta a mélyhűtőben, kakukkfű, chilipaprika, parmezán van. Elvileg csak a ricottát és a paradicsomot kellett pótolni, de akkor már járt az agyam.

Legelőször kivettem a mélyhűtőből a leveles tésztát, mert tudtam, kell egy kis idő, hogy ketté tudjam vágni, csak a felére volt szükségem. A hűtőben volt még saját készítésű friss sajtom, kb. 15 dekányi. A múltkori vendégségre lecsöpögtettem 3,5 liter tejből készült joghurtot, aminek egy részéből ez a sajt lett. Van még szárított paradicsomom is, az teljesen jól helyettesíti a mostani frisset, sőt! Lemondtam a parmezánról, mondván, a tejtermék elég már benne. Eszembe jutott viszont a fűszeres morzsa, ami már többször bizonyított nálam. Ráadásul tudtam még csipkedni a rozmaringomból is, azért arra cseréltem a kakukkfüvet. Ezzel össze is állt az étel.

Hozzávalók 2 személyre:

25 dkg leveles tészta
15 dkg friss sajt féle
kb. 2 evőkanálnyi tejföl
1 marék szárított paradicsom kisebb darabokra vágva
1 szelet szikkadt kenyér durvára morzsálva
(friss) rozmaring
só, bors
chilipaprika
olívaolaj


A tésztát kinyújtottam, a tepsibe igazítottam, megkentem az alját egy kis tejföllel. Rátettem sajtdarabkákat, közé pedig a paradicsomdarabokat. A morzsát összekevertem a fűszerekkel és a tetejére szórtam. Gazdagon megspricceltem olajjal.
Előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőbe toltam, kb. 30 perc alatt készen volt.

Leves után főételnek vagy vacsorára nagyon tuti. Felhőlány, köszi az ötletet!


Utóirat: van egy fényképem, amit valahova szerettem volna betenni, talán itt van a helye. A nevezett joghurt csöpögtetés másik terméke, amit nem sikerült rendesen lenyomatni, abból sajt helyett jó sűrű kence lett. Ezt a lányom vizes kézzel kicsit összegömbölygette, a tetejét megszórta egy kis zsázsacsírával, így került a vendégek elé...jól mutatott.

8 megjegyzés:

egycsipet írta...

Hú, de jól néz ki mindkettő! :)

Felhőlány írta...

:) Örülök, hogy tovább ötletelted! :) Nagyon jól néz ki, kedvem kaptam - és ötletet - egy újabb adaghoz! :))

Bianka írta...

Ez nagyon finom

Chef Viki írta...

Szuper!!!

Andi írta...

Azt a kis csücsköt elvihetem. Annyira jól néz ki....

Raindrop írta...

Én a fél tepsit kérem!
Hát ezt imádnám! :)
Totál az én ízlésem...
Mentettem a receptet, bár a leveles tésztát lecserélem.
Azt sajna nem szeretem. (pirulás)

Kiskukta írta...

Hát én is jól kivendégeskedtem most magam nálad, nagyon finom volt minden!:))

Kata írta...

Köszönöm:)

Felhőlány, az érdem a tied!

Andi, az a csücsök csak egy fotó erejéig és idejéig maradt meg...

Raindrop, igen, emlékszem, hogy te nem szereted a leveles tésztát, szerintem nem olyan nagy bűn az:) én meg speciel igen, de ritkán csinálok, nem nagyon jut eszembe.

Kiskukta, egészségedre!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin