2010. március 30.

Segítsüti! - Mákos-zabpelyhes keksz


Eljött az idő, amikor újból nekivágunk a csapattal. Szeretnénk, ha a ti segítségetekkel tudnánk újból segíteni anyák napja alkalmából, most két kórház koraszülött osztályának megsegítése a cél. Bővebben a konkrét célokról az akció honlapján tájékozódhattok, itt csak annyit írnék róla, hogy szeretnénk kicsit otthonosabbá tenni a környezetet, illetve vásárolnánk néhány olyan alapvető dolgot, ami megkönnyíthetné az említett osztályok mindennapi életét.

És itt jöttök ti a képbe, kedves olvasók! A csapat megsüti a süteményt - én azt, amit alant leírok -, ti pedig április 2-án éjfélig licitálhattok erre és a többire is az akció honlapján.

A sütemény kiválasztását gondosan megterveztem. Miután az ország keleti végében lakom, elég kicsi - de nem lehetetlen:) - a sütemény személyes átadását megszervezni. Ezért olyat választottam, ami feltétlenül kibírja a szállítást, illetve ha meleg lesz, nem fog elolvadni, tehát épségben meg fog érkezni a gazdájához. Többet kipróbáltam, mindet jóóól megkóstoltuk, kétségtelenül ez bizonyult a legfinomabbnak. Mákos, mert ez az én egyik nagy kedvencem, remélem, sokan szeretik rajtam kívül is. Zabpelyhes, mert az nagyon egészséges, van belesütve fincsi lemon curd (igaz, narancs és citromlé keverékéből), valamint tettem bele jó sok aszalt gyümölcsöt is, mert most annak van igazán szezonja. A végén pedig kettőt-kettőt összeragasztottam finom házi baracklekvárral. Ezekből állt össze az én segítő sütim, remélem, sokan fogtok rá licitálni:)


Először a narancsos curd-öt készítettem el, Millie-től lestem a receptjét.

Hozzávalók:

2 egész tojás
2 tojás sárgája
7,5 dkg cukor
7,5 dkg vaj
125 ml narancslé és citromlé keveréke

Egy kisebb lábosba tettem a hozzávalókat, közepes lángon melegítettem, folyamatos kézi habverővel történő keverés közben. Amikor besűrűsödött, akkor sűrűbb szitán keresztül átszűrtem. Kihűtöttem, hűtőbe tettem. Ez a gyönyörű, aranysárga krém kerekedett belőle!


Hozzávalók a kekszhez:

20 dkg liszt
5 dkg darált mák
15 dkg kristálycukor
csipet só
kevés szegfűszeg
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál sütőpor
1 citrom reszelt héja

12 dkg vaj kis kockákra felvágva
6 dkg zabpehely
5 dkg aszalt gyümölcs apró darabokra vágva
12 dkg lemon curd
1 teáskanál vanília aroma

Az összeragasztáshoz: baracklekvár
A szóráshoz: porcukor

A kekszhez az első 8 összetevőt jól elkevertem. Hozzátettem a felkockázott vajat, összemorzsoltam. Utána tettem bele a zabpelyhet, az aszalt gyümölcsöt, a narancsos curd-öt, a vanília aromát és a citromlevet, ezekkel összegyúrtam a masszát. Eredetileg nagyjából 5 cm átmérőjű hengert formáztam belőle, majd azokból vágtam nem túl vékony lapokat (kb. 5 mm-eseket), de azok nem bizonyultak fotogénnek és szépnek, ezért a következő adagot kinyújtottam lisztes deszkán és kiszúróval virágokat vágtam belőle. A beletett gyümölcsdarabok miatt nem lettek túl szabályosak, de mégis csak jobban mutatnak!

Sütőpapíros tepsiken 170 fokos, légkeveréses előmelegített sütőben 12-14 perc alatt sültek meg. Amikor kihűltek, összeragasztottam a lekvárral, a tetejüket kicsit megporcukroztam.

Tessék, tessék, eladó a sütemény!:)

7 megjegyzés:

Kiskukta írta...

Nagyon-nagyon jól hangzik, és szépséges is!

Bianka írta...

Nagyon finom és jó cél érdekében. csodás

Kata írta...

Köszi lányok:)

Chef Viki írta...

Szuper!

Egyébiránt: ugyanilyen curd-öt csináltam én is hétvégén - csokis süti mellé :-DD

lúdanyó írta...

Nagyon tetszik a sütid :)

Kata írta...

Viki, igen, szerintem is jó süti mellé, és belesütve is igen jó állagot adott a keksznek.

Lúdanyó, nagyon örülök:)

Kata írta...

Emem-nek gratulálnék itt is a licithez! Kérlek írj nekem a blog jobb oldalán felül lévő címemre, hogy tudjuk egyeztetni a sütiátadást:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin