2010. április 28.

Csokis mandulával töltött keksz


A SegítSütire készülve sült néhány keksz itthon. Ez volt a 2. helyezett a dobogón; az döntött a másik javára, hogy míg ez néhány nap múlva valamiért elkezdett száradni, a másik süti napról napra finomabb lett. Viszont frissen irtó jó íze van, érdemes kipróbálni.

A receptet itt találtam, az a néhány változtatás, ami történt, szerintem ráfért, a formázásról viszont remek fázisképek vannak!

Hozzávalók:

30 dkg liszt
20 dkg hideg vaj kis darabokra vágva
8 dkg porcukor
2 csapott evőkanál tejföl
1 teáskanál vanília aroma
csipet só

Töltelék:

2 dkg őrölt mandula
1 púpos teáskanál vaníliás cukor
1 púpos teáskanál csokicsepp vagy étcsokis tortadara
kevés narancslikőr vagy tej összeállítani

porcukor a tetejére

A lisztet, a porcukrot és a sót összekevertem, hozzámorzsoltam a vajat, a tejföllel és a vaníliával összedolgoztam, hűtőbe tettem 1 órára.
Közben a töltelékhez valókat összekevertem, az a lényeg, hogy nagyjából összeálljon.
A tésztát átgyúrtam és egy hosszú csíkot formáztam belőle, 24 darabra osztottam, golyókat formáltam belőlük. Minden darab közepébe az ujjammal lyukat nyomtam, a közepébe tettem egy mokkáskanálnyi tölteléket, majd ráhajtottam a tészta széleit, összedolgoztam, az lett az alja.

180 fokos légkeveréses sütőben 18-20 perc alatt sültek meg. A tepsiben hűtöttem ki, porcukorral megszórtam, majd kekszes dobozba tettem.

9 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

Hát én ezt nagyon szeretném, fincsinek gondolom!:-))

Kata írta...

Köszi Andi, az is tényleg, 4-5 napig...otthon meg el is fogy addig biztosan:) csak küldésben nem mertem megkockáztatni.

Bianka írta...

Hát ez nagyon jó, ki is nyomtattam, nem hagyhatom ki. isteni lehet

Romana írta...

hmmm, szeretem az ilyen finomsagokat :D

Ami írta...

Nagyon finomak lehetnek, minden földi jó van bennünk, mandula, csoki... nyam-nyam

Chef Viki írta...

Ezekből a hozzávalókból csak jó sülhet ki :-))

Nyám!

Lilla írta...

hát ez valami szuperül néz ki!

Kata írta...

Köszi lányok:)

Jade írta...

Hu, de fincsi lehet! Nagyon jol nez ki!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin