2010. április 10.

Kávétorta + csokis piskóta


Anyukám születésnapjára minden évben sütök egy kávétortát. Az idén Lúdanyótól lestem a krémet és az én csokis piskótámat variáltam meg egy picit hozzá...nagyon jó lett a végeredmény!

Ahelyett, hogy azt kezdeném leírni, mit változtattam a szokott piskótámon, inkább az egészet írom elölről kezdve, mert nagyon jó lett. Itt jegyezném meg, hogy nem kell bele sütőpor, én soha nem raktam még bele. Ebből az adagból is, mint a 6 tojásos párjából, egy tömörebb, jól tölthető és szeletelhető tortaalap lesz, ajánlom kipróbálásra!

Hozzávalók a csokis piskótához (22-23 cm-es formában):

4 tojásfehérje
5 dkg porcukor
pici só

4 tojássárga
8,5 dkg porcukor
1 evőkanál meleg víz
1 teáskanál vanília aroma
5,5 dkg liszt
3 dkg holland kakaó
5 dkg étkezési keményítő (vészesetben liszttel helyettesíthető, de így lazább lesz)

A forma aljába egy picivel bővebb sütőpapírt vágok, szépen beigazítom (vagy kizsírozom-kilisztezem). A lisztet összekeverem a kakaóval és a keményítővel.

Egy jó nagy 3 literes keverőtálban a 4 tojásfehérjét pici sóval félkeményre vertem, hozzáadtam 5 dkg porcukrot és nagyon kemény habbá vertem
Egy kisebb (kb. 1,5 literes) tálban a tojások sárgáját 1 evőkanál meleg vízzel, 8,5 dkg porcukorral és 1 teáskanál vanília aromával nagyon habossá vertem.
A fehérjehabhoz tettem a sárga habot, majd óvatosan, alá-alányúlva apránként hozzákeverem a lisztes keveréket.
A tortaformába öntöm, a masszát lapáttal kihúzom a szélére.

Előmelegített 180 fokos alsó-felső sütésen sütöttem, kb. 30-35 perc alatt voltkészen. Akkor jó, ha a teteje közepén óvatosan megnyomva szilárdnak érezzük.

Hozzávalók Lúdanyó kávés krémjéhez:

350 g mascarpone jellegű sajt (csaltam kicsit, 250 g mascarpone sajt + 100 g natúr krémsajt keverékét tettem bele)
2 dl tejszín
1 teáskanál instant kávé
1 teáskanál vanília aroma
2-3 evőkanál porcukor

Zárható, de középen lyukas tetejű edényben krémsajtokat, a kávét, a cukrot és a vaníliát elkezdtem keverni kevés tejszínnel, az utóbbit fokozatosan hozzáöntöttem. Mikor egynemű lett, akkor gépi habverővel addig vertem, amíg az egész besűrűsödött; a tejszínt gyakorlatilag vajjá kell verni.
Elkészítettem a kávészirupot is, kicsit másként. Az alsó réteget elfelejtettem meglocsolni, így csak a fele fogyott el az eredeti adagnak, de pont jó volt, ezért nálunk így marad.

0,25 dl forró víz
2 teáskanál cukor
1 teáskanál instant kávé
néhány csepp rumaroma

A kihűlt tortalapot kettévágtam. Az alsó rétegre kentem a krém 2/3-át, rátettem a másik lapot. Azt meglocsoltam a leírt szirupadaggal, megkentem a torta tetejét és oldalát a maradék krémmel. Tehetségesen (na jó, tőlem telhetően:) kidíszítettem és egy éjszakát a hűtőben pihent.

Ahhoz képest, hogy gyakorlatilag nekünk a trenddel - és anyukám ízlésével - ellentétben nem a kávés a kedvencünk, feláldoztuk magunkat és jól megettük:)

16 megjegyzés:

Évi írta...

Nagyon guszta!Csak annyit kérdeznék még hogy hány centis torta formában készitetted a piskótát?

Chef Viki írta...

A mindenségit! Ilyen áldozatot bárhol, bármikor tudnék hozni :-)))

Csodálatos lett, gratulálok!

Névtelen írta...

Nagyon guszta!!! És biztosan isteni finom is!

lúdanyó írta...

Nagyon szép lett! :) Boldog születésnapot kívánok az Anyukádnak! Úgy látszik, hogy ezek az Anyukák kávétorta kedvelők :) Az én mamámnak annyira ízlett, hogy Anyák napjára "rendelt" megint egy kávétortát :)

Bianka írta...

Remekmű :)

Kata írta...

Évi, köszi:) a piskóta amiben sült, az adta a méretet, nekem 22,5 cm-es volt.

Viki, lehet, hogy 1-2 röpke év, és már nekem sem kell feláldozzam magamat; tudom, hogy ha nem tudtuk volna megenni, csak néhány km-re kellett volna vigyem;)

Panna, igen, finom volt!

Lúdanyó itt és most is köszi a receptet:) a tied azért szebb lett, de tőlem nem nagyon telik többre... Anyukámnak átadom a jókívánságaidat, köszi!

Kata írta...

Bianka, aranyos vagy, köszi!

Jade írta...

Nagyon szep! Es milyen finom lehet!!! Isten eltesse az Anyukadat!

Livi írta...

Nyeltem egy nagyot :) Biztos volt nagy öröm egy ilyen finomság láttám :)

Kata írta...

Judith, olyan aranyos vagy, de kinézetre ez sehol sincs a te csodáidtól, de belbecs az van benne rendesen:)

Livi, köszi:)

Ami írta...

Elöször is boldog szülinapot az Anyukádnak! :)
A torta meg...hát gyönyörű lett! Szívesen ettem volna belőle :)

Névtelen írta...

Love actually:-) és első látásra! Szülinapi tortát keresek gyerkőnek (egyelőre csak egy hétköznapi, gyorsan összerakósat), de ezt a finomságot kávéimádó férjemnek biztosan elkészítem majd!
Keresem tovább a kicsinek való tortát, de az már 99 %, hogy nálad találom majd meg. (Talán mert máshol nem is keresem???)Répalány

Kata írta...

Répalány, itt egy pirulós szmájli következik:) köszönöm, nagyon aranyos vagy! és örülök, hogy tetszik, amit találsz nálam.
Mi újság felétek? ha lesz kedved, írhatnál egy rövid (vagy hosszú) levelet, kíváncsi vagyok, mi van veletek?!

Unknown írta...

Szia!

A kávékrémből nem maradt ki véletlenül a cukor?
Mert én sima habtejszínből csináltam, de muszáj volt a krémbe tennem porcukrot.
Szerinted?
Vagy ez direkt ilyen nem édes?

Kata írta...

Erika, de, tényleg kimaradt, ne haragudj érte:( beírtam, tényleg nem sok kellett hozzá, kevés porcukor, ízlés szerint.
Remélem, azért finom lett a torta?:)

Unknown írta...

Szia!

Semmi baj, kóstolgattam, aztán rájöttem, hogy szerintem még cukor kéne bele.
Fincsi lett, mindenki megdícsérte.
Köszi

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin