2010. április 27.

Mandarinos-csokis kuglóf



Ez a kuglóf a Kifőztük magazin 2. számában jelent meg, amit - és az 1.számot is - innen most is le lehet tölteni.

Mandarinbefőttet, ami ebbe a kuglófba kell, lehet kapni bármikor, de azt gyanítom, hogy valamelyik mélyhűtött bogyóssal is ki lehetne próbálni. Nem kiengedve, hanem még jeges formájában gondolnám belekeverni óvatosan és kisebb mennyiséget. Lehet, hogy hétvégén ki is próbálom, habár már hadseregnyi emberre való főzési tervem van:)

A kuglóf egyébként nagyon finom volt, úgy tűnt el, ahogy kikerült a sütőből...

Hozzávalók:

3 tojás
12 dkg kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor
15 dkg vaj vagy margarin
30 dkg liszt
csipet só
2 lapos kávéskanál sütőpor
½ dl tej
3 evőkanál narancs- vagy más ízesítésű likőr
2 evőkanálnyi csokidara vagy összevágott étcsoki
1 doboz lecsöpögtetett mandarinbefőtt
1 marék mandulapehely

a szóráshoz: kevés porcukor
a forma kenéséhez: margarin vagy olaj

Egy tálkába kimértem a lisztet, 1 evőkanálnyit kivettem belőle, rászórtam a mandarinra, összeráztam. A liszthez tettem a sót, a sütőport, elkevertem.

A tojásokat a cukrokkal robotgéppel habosra kevertem. Hozzáadtam a vajat, alaposan eldolgoztam. A tejet és a likőrt a lisztes eleggyel felváltva a masszához adtam. Óvatosan beleforgattam a mandarint.

Ha hagyományos formánk van, akkor margarinnal alaposan kenjük ki mindenhol, ha szilikonos, mint nekem, akkor elég kevés olajjal kikenni ki a forma alját és környékét. Beleszórtam a mandulát és megrázogattam, hogy szétszóródjon kicsit nagyobb felületen. Nagyjából egyenletesen belekanalaztam a masszát.





Előmelegített 175 fokos sütőben, alsó-felső fokozaton sütöttem kb. 1 óra hosszáig. Tűpróbával lehet ellenőrizni, hogy megsült-e. Kivettem a sütőből, még formában rácsra tettem, hűlni hagytam, és amikor langyos volt, akkor borítottam ki. Tálon kevés porcukorral megszórtam.



Tipp:

-Ha nincs mandarinbefőttünk, készíthetünk magunk is. Keményebb mandaringerezdeket kevés, enyhén cukros lében néhány percig gyöngyöztetve forralunk, míg a fehér héja kissé megpuhul, majd kihűtjük.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Azt a leborult.....csodálatos

Kata írta...

Finom is:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin