2010. április 23.

Waldorf saláta kicsit másképpen, mint eddig:)

Kisebb fokú fogyókúra indult nálam, ezért most esténként salátázni kezdtem; vagy magában vagy némi sült hússal gondoltam ezeket elfogyasztani. Amik jól sikerülnek, azok ide fognak kerülni, még akkor is, ha - pont ebben az esetben is - nem készül róla fotó, illetve az esti fények miatt nem sikerül normális fényképet csinálni róla.

A hagyományos waldorf saláta majonézzel az egyik kedvencünk a férjemmel. Amikor készült, aznap este érkeztünk haza, nem volt itthon kész majonéz, készíteni meg nem akartam, így maradt a joghurt, kevés tejföl és mustár kombó, hirtelen ötlettel némi tökmagolajjal megöntözve. Talán ez utóbbinak köszönhetően lett egy kis diós íze, viszont könnyű maradt! Lehet, hogy lecseréljük az eredeti verziót?

Egyébként megvan még a zellerünk másik fele, lesz róla fotó is néhány nap múlva reményeim szerint.

Hozzávalók:

kb. 40 dkg zeller vékony gyufaszálakra vágva
10 dkg ementáli jellegű sajt vékony gyufaszálakra vágva
2 savanykás alma vékony gyufaszálakra vágva
1/2 citrom leve
kevés só, frissen őrölt bors

150 gramm joghurt
2 evőkanál tejföl
1 evőkanál tökmagolaj
1 evőkanál mustár
pár csepp édesítő vagy kevés cukor
só, frissen őrölt bors, kevés chilipor

A zöldségeket kicsit sóztam, borsoztam, meglocsoltam a citrom levével.
Az öntethez valókat - a 2. csoportban lévő hozzávalókat - összekevertem, ízlésemre fűszereztem. Belekevertem a zöldségeket, fél órára hűtőbe tettem érni.

Ennyi! Magában ettem, ez egy elég laktató saláta még így könnyítve is.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Sok sikert a diétához :)

Kiskukta írta...

A sali jól hangzik! Sok sikert a diétához!

duende írta...

Én is salátázok mostanában, imádom! Mint Gombóc Artúr a csokit! :))

Kata írta...

Lányok köszönöm szépen! Annyira nagyon nem kell diétázzak, mert kb. 3 kiló felesleg van rajtam, de az esti kenyerezéseket el kell hagyjam, ezért vannak a saláták.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin