2010. április 25.

Zabpelyhes sütemény Mohától




Amikor nemrég a fiamhoz mentem hétvégén, kérdeztem, mi legyen a süti? ő mondta, hogy valami gyümölcsös. Mivel nem igazán volt időm itthon sütni, nézegettem,mi az, amit az ő háztartásában is könnyen meg tudunk sütni. Nagyon hamar Moha süteményéhez jutottam, összeraktam a hozzávalókat nagyjából, amit nála egész hamar el is készítettünk és az eredménnyel maximálisan meg voltunk elégedve.

Akkor az eredeti, meggyes verziót készítettük el, de itthon azért beindult az agyalás. Mi van a polcunkon illetve mi illik hozzá? Van itthon rengeteg szilvabefőtt, valamint elfekvő gyümölcsös müzli, most azokból raktam össze, illetve találtam még 5 dekányi dióreszeléket is, az is ment a sütibe. Hű de jó lett!


Hozzávalók nálam:

20 dkg gyümölcsös müzli vagy zabpehely
10dkg zabpehely
5 dkg darált dió
10 dkg finomliszt
1 teáskanál sütőpor

5 dkg barna cukor
10 dkg kristálycukor
25 dkg margarin
1 teáskanál vaníliakivonat

1 üveg házi szilvabefőtt
1 citrom reszelt héja
1 mokkáskanál szegfűszeg
2 csapott evőkanál étkezési keményítő
ízlés szerint cukor


A befőttet leszűrtem és félretettem, a levét elkevertem a citromhéjjal, szegfűszeggel, 1 kanál cukorral és az étkezési keményítővel. Közepes lángon kevergetve besűrítettem, belekevertem a gyümölcsöt és félretettem hűlni.

Kimargarinoztam egy 28 cm-es sütőformát. A száraz hozzávalókat elvegyítettem, a vajat a cukrokkal és a vaníliával habosra kevertem, hozzáadtam a szárazakat is. Nagyjából a felét belenyomkodtam a formába, elterítettem rajta a szilvát, majd a maradék tésztát rámorzsoltam a tetejére.

Légkeveréses 180 fokon kb. 30 percig sütöttem, aztán a formában hagytam kihűlni.

Frissen ropogós, másnap puhább, de isteni finom!



1 megjegyzés:

Bianka írta...

Hű ezt én is elkészítettem. Nagyon jó

Szép guszta lett a tiéd :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin