2010. május 16.

Avokádós epersaláta - VKF! XXXIV.


Annyira eperszezon van már, hogy meg sem kíséreltem volna anélkül nevezni az aktuális VKF-re, amelyet most Duende írt ki; nagyon jó témát eszelt ki, afrodiziákumot tartalmazó ételekkel, italokkal lehet nevezni. Valami olyat kerestem, ami nem szokványos. Sikerült is itt egy olyan salátát találjak, amely elég megosztó lehet, de nálunk a saláta őrület kellős közepén nem okozott problémát még a férjemnek sem. Inkább édeskés, mint savanyú, mégis inkább saláta, mint édesség. Azért az eredetihez képest tompítottam az édességén, de szerintem a karakterét így is megtartotta. Van benne avokádó, eper, chili...a többi meg csak egyszerűen kellett hozzá.

Hozzávalók:

2 evőkanál mogyoróolaj
4 teáskanál méz
1 evőkanál almaecet
4 teáskanál citromlé
1 csipet só

fél jégsaláta összetépkedve
1 avokádó - hámozott, kimagozott, négybe vágva, szeletelve
6 nagyobb eper, szeletelve
pirított mandulapehely a tetejére

Az elkészítése roppant egyszerű; az első tömbben lévő ízesítőket alaposan összekevertem. Egy tálba a salátát beletettem, a tetejére kerültek az eper- és az avokádó szeletek, meglocsoltam a dresszinggel. Fél órára hűtőbe tettem.
Tálaláskor megszórtam a tetejét a pirított mandulával.

8 megjegyzés:

egycsipet írta...

Olyan szééép! :)

Bianka írta...

Izgalmasan hangzik. Nagyon szép

Andi/cuki írta...

De szép!:-)) Azokkal a virágokkal,nagyon szépséges!:-))

Kata írta...

Köszönöm, tényleg szép volt:) és jó is! A virág meg az udvarról jött, azt mutatja, hogy egyszer majd lesz nekem is valamennyi a csüngő epreimen...

szepyke írta...

Jesszusom, de szééééééééééééééééééép!

Kata írta...

Köszi:) az eper rendkívül fotogén, legszívesebben teleraktam volna a bejegyzést képekkel...

Felhőlány írta...

Hmmmm.... de jól hangzik! Ez nagyon nekem való recept, ki is fogom próbálni a 7végén!
És az a fotó a kis virággal... engem is magával ragadott... :)) Nagyon szép!

Kata írta...

Felhőlány, köszi:) azt a virágot pedig feláldoztam... Nekem csüngő eprem van, rengeteg virággal, habár már most elkezdtek nőni a szemek is.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin