2010. május 29.

Süllő sütőben sütve


Ez a recept a Kifőztük újság 3. számában jelent meg, ahol megint készítettem halas ételt is. Az újságot letölthetitek még innen, érdemes, mert sok jó recept van benne!

Nálunk otthon szabály, hogy a hal feje feje soha nem kerülhet bele az ételbe, a férjem ki nem állhatja. Ráadásul mindig ő pucolja a halat, tehát nincs apelláta! Ha valakinek nincsenek ilyen fóbiái, akkor azzal együtt is meg lehet sütni.
A süllő egyébként a citrommal, a vajjal és a fokhagymával nagyon kellemes ízharmóniát alkotott, érdemes kipróbálni, nekünk nagyon ízlett!

Hozzávalók 4 személyre:

kb. 1,2 kg-os élősúlyú süllő megtisztítva
8 dkg puha vaj
6-8 gerezd zúzott fokhagyma

bors
1,5 dl száraz fehérbor
80 dkg krumpli
1 citrom darabokra vágva

+vaj a tepsi kikenéséhez
petrezselyemzöld a tálaláshoz

A krumplit megpucoltam, hasábokra vágva sós vízben előfőztem 6-8 perc alatt. Egy akkora tepsit, amekkorába a hal belefér, kivajaztam.
A halat mindkét oldalán, több helyen kicsit mélyebben bevágtam, kívül-belül megsóztam, megborsoztam. A vajat és a fokhagymát villával összedolgoztam, 2/3-ad részét a hasába és az oldalán a vájatokba beletömködtem.
A tepsi közepébe fektettem a halat, köré borítottam az előfőzött krumplit, amit szintén sóztam, borsoztam. A citrom felét kicsavartam, főleg a halra, de kicsit a krumplira is, a másik felét kisebb darabokra vágva a krumpli közé tettem. A maradék vajat a tetejére morzsáltam, a bort aláöntöttem, a tepsit alufóliával lefedtem.
180-200 fokos előmelegített sütőbe tettem, kb. 20 percig így sütöttem. Amikor a hal és a krumpli puha volt, akkor még fólia nélkül kicsit nagyobb hőfokon rápirítottam, hogy a halnak szép színe legyen.

Tálaláskor petrezselyemzölddel megszórtam.

19 megjegyzés:

ivan írta...

Mivel halimádó vagyok, (enni is meg fogni is)nem bírtam elmenni e recept mellett nagy nyelések közepette. Most már csak az alapanyaggal, a süllővel kell egyezkednem, hogy mikor lesz hajlandó a te recepted szerinti elkészítési módra, rendelkezésemre állni.

Kata írta...

Ivan, nekem úgy rémlik, hogy talán már lejárt a tilalom, lehet egyezkedni a halakkal:) nekem a mélyhűtőből voltak, majd most kell valahonnan megint szerezzek (nekem a bolt játszik), mert nagyon finom fajta.

Andi/cuki írta...

Szerintem ezer éve nem ettem süllőt, ez nagggyon guszta!:-))

Bianka írta...

Mennyei, halat hallal :)

Viki írta...

Kedves Kata! Ha emellé dobok egy kis kovászolt káposztát, jó lehet?

Viki írta...

Az recepted nagyon tetszik!

Viki írta...

Nem tudom, törölte-e a korábbi bejegyzést, valamit elnyomkodtam. Azt szerettem volna kérdezni, hogy emellé dobhatok-e Szerinted egy kis kovászolt káposztát.

Kata írta...

Viktória, szerintem remek ötlet, én úgy csinálnám, hogy külön legyem a krumpli a tepsi egyik részén, és külön a káposzta a maradék helyen. Hmmmm....megindult a nyálelválasztásom, biztosan finom lesz :)

Kata írta...

Viktória, én minden üzenetet láttam, te is látod a választ? :)

Viki írta...

Igen. Akkor csak én bénáztam. Bocsi! 😆

Unknown írta...

Egy-egy szál friss rozmaringot tettem a hasába és a tetejére is, szerintem dobott rajta! Mindenesetre a recept kiváló! Köszönet érte!

Unknown írta...

Csodásan sikerült! Köszi😊😀😁

Kata írta...

Örülök a sikereteknek :)

Unknown írta...

Na holnap lemegyek és fogok is egy példányt(remélem sikerül)hétvégén megsütöm igy!

Kata írta...

🙂

Unknown írta...

Órák óta receptet keresek,de szerintem ez nyert. Karácsonyi fogás lesz, remélem az asszony is rábólint...igaz én készitem....de hát na😂

Kata írta...

:-D

Unknown írta...

Kata nagyon finom ma sütöttem meg a süllőt

Kata írta...

Nagyon örülök, egészségedre! 🙂

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin