2011. január 10.

Túró Rudi torta barackosan


Jól megnéztem Dokinál és Mohánál, azután összegyúrtam a két receptet olyanra, amilyennek szerettem volna. Inkább Moháéra hasonlíthatott, az elkészítési idő viszont több volt, mert én lapzselatint használtam, nálam ez jól bevált. Egy este készült, másnap reggel még rátettem a tetejére a csokimázat.
Nah, az utóbbival vagyok egyedül elégedetlen, mert nem tudtam szépen rátenni, nagyon hamar elkezdett szilárdulni.
Annyit változtattam még, hogy az alapba belekevertem jó kis házi sárgabaracklekvárt, mert nagyon szeretem a barackos túró rudit. Persze, lehet ezt helyettesíteni más ízzel is;)

Ja, és ez már a második ilyen torta nálunk, az azért jelent valamit, ugye?:)

Hozzávalók 26 cm-es tortaformához:

az alaphoz:

25 dkg darált keksz
6 dkg étcsoki (Tibi 60 %-osat használtam mindenhová)
12,5 dkg vaj
3 nagyobb evőkanál házi baracklekvár

a túrós rétegekhez (2x):

25 dkg túró
2 evőkanál porcukor
1 evőkanál házi vaníliás porcukor
csipet só
1 teáskanál házi vanília esszencia
3 evőkanál tejföl
néhány csepp citromaroma
2 dl tejszín
3 lapzselatin

a csokirétegekhez:

középre: 10 dkg étcsoki+1 evőkanál étolaj
a tetejére: 15 dkg étcsoki+ 2 evőkanál étolaj

A tortaforma aljára vágtam egy ugyanolyan méretű sütőpapír-korongot.
A vajat és a csokit mikróban összeolvasztottam, hozzászórtam a kekszet, beletettem a lekvárt. Összedolgoztam és a tortaforma aljába nyomkodtam, betettem a hűtőbe.

A zselatinlapokat 5 percre hideg vízbe tettem, majd kinyomkodtam a vizet belőlük. Kisebb lábosban 2 evőkanál vízzel, óvatosan melegítve és állandóan kevergetve felolvasztottam (nagyon könnyen és hamar olvad, nem kell sokáig melegíteni), majd hozzátettem a hideg tejszínt és a cukrokat. Jól összekevertem, levettem a tűzről és beletettem az összes többi hozzávalót. Rákentem a kekszes alapra és visszatettem a hűtőbe.
Nagyjából másfél óra múlva megszilárdult annyira, hogy rá lehetett kenni az első adag mázat, ami abból állt, hogy 1 tábla csokit összemelegítettem egy evőkanál olajjal. Ezután visszatettem a hűtőbe.
Kb. 1 óra múlva rá lehetett kenni a második adag túrókrémet, majd újra bekerült a hűtőbe, immár egész éjszakára.
Végül rákerült a tetejére a 2 evőkanál olajjal készült csokimáz.

9 megjegyzés:

Bianka írta...

Csodásan néz ki

trinity írta...

Hasonlóra készülök, mióta Flat Catnél láttam.
Szuper a te változatod is, a csoki meg rusztikus, jó az így nagyon!

Andi/cuki írta...

Nagyon szép lett, nálam is majd sor kerül rá, valószínű málnával.:-))

Ottis írta...

Kérek egy szeletkét, nagyon guszta!

Dia írta...

Bár Nekem most nem szabad, szévesen befalnék egy szeletet!

Viki írta...

Sajnos én is "csak" nézelődni jöttem, s közben sajnálom egy kicsit magam, de legalább az nem árt, ha nézem. Nagyon gusztusos.
Most aztán mindent végignézten Nálad és végig csipegettem mindent.

Kata írta...

Bianka, köszi!

Trinity, szerintem ti is szeretnétek...

Andi, a málna nagyon jó választás, én is imádom!

Ottis, már régen nincs belőle, ez is egy elfekvő fényképes recept volt:(

Dia, fogyózol? nekem is kéne...

Viki, sajnálom, hogy nem ehetsz belőle; de egy csipetet mindenből szabad, egészségedre!:)

Gabriella írta...

Nagyon nyami....

Kata írta...

igen:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin