2011. január 2.

Újévi szerencsemalacok új köntösben


Szilveszter napján megsültek a tésztamalackák, de most másik tésztából, mint amelyikből szoktam máskor.

Piszke ajánlotta a tésztát, hogy finom, igaza van, tényleg nagyon jó lett. Az más kérdés, hogy ez a másikhoz képest extra változat, mert jó sok finom dolog kell bele: sok vaj, sok sajt, tejszín...de megérte:) Nagyobb adag készült (szükség is volt rá) és más sajtok voltak itthon, meg egy kicsit megbolondítottam némi csípős ízzel; mindjárt írom is, hogy el ne felejtődjön.

Piszke, köszi!

Hozzávalók nálam:

24 dkg vaj
8 dkg parmezán sajt
10 dkg cheddar sajt
10 dkg Karaván (füstölt) sajt
2 dl tejszín
1 teáskanál őrölt édes pirospaprika
1/2 teáskanál őrölt csípős pirospaprika
1 teáskanál só
38 dkg finomliszt
1,5 teáskanál sütőpor

a kenéshez: 1 tojás
a szóráshoz: lenmag, szezámmag, napraforgómag és mák

A vajat kissé feldaraboltam és mikróban félig megolvasztottam. Hozzáöntöttem a szobahőmérsékletű tejszínt, az apróra reszelt sajtokat, a sót és a pirospaprikákat, alaposan elkevertem. A lisztet összeszitáltam a sütőporral és hozzátettem a sajtos masszához. Szilikonos - kissé éles - keverőlapáttal addig vagdostam és forgattam, amíg morzsás állaga nem lett. Akkor könnyedén összegyúrtam, és fóliába csomagolva, egy éjszakára hideg kamrába tettem pihenni.
Másnap egy órával nyújtás előtt a meleg konyhába vittem. Kettévágtam és lisztes deszkán kb. 4 mm-esre nyújtottam. A tészta kb. harmadából 20 malackát készítettem a már leírt módon, a többiből formákat szaggattam, Sütőpapíros tepsire tettem, felvert tojással megkentem, magokkal megszórtam, illetve valamennyit pőrén hagytam.

190 fokos légkeveréses sütőben 8-10 perc alatt sültek meg. Finomabbak a legextrább, drága sajtos ropogósoknál is!

7 megjegyzés:

Gizi írta...

Kissé megkésve, Sikerekben Gazdag Boldog Új Évet Kívánok!!!

Nagyon guszták a kis malackáid, és a recept is nagyon tetszik. Viszem is magammal, köszönet érte.:)

Bianka írta...

Igazán guszta kis malackáid lettek :)

Kata írta...

Köszönöm szépen!

Gizi, a recept Piszke érdeme, írok is neki iziben:)

duende írta...

Nagyon boldog új évet kívánok Kata, malackák irtó jó fejek! :) Jövőre remélem már nem marad el nálam is, már tavaly kinéztem malackáidat, de aztán akkor is, most is elmaradt... De lesz még szilveszter! :)

Moha írta...

A malackák nagyon csinosak, meg a kis ropogósok is! Viszem a receptet én is, ügyes vagy!

Dia írta...

Az íze biztos fantasztikus. Na meg persze a kinézete is!

Kata írta...

Duende köszi:) majd figyellek;)

Moha, tőled dicséretet kapni jó dolog:) (pedig ezt most a szokásoktól eltérően én csináltam, mert az ügyes kezű lányom nem volt itthon.)

Dia, igen, fincsi volt és gyorsan fogyott; meg tán még jól is nézett ki:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin