2011. március 30.

Segítsüti az idén is:) Csokis-diós pitetorta





Eljött az idő, amikor is újból indul a Segítsüti-licit. Az akcióról, a többi tudnivalóról és a licitre szánt süteményekről innen lehet tájékozódni. Fontos információ, hogy a licit április 2-án 23.30-kor lezárul, addig lehet válogatni:)

Nagyon sok időt töltöttem az idei sütemény kiválasztásával, még többet, mint eddig bármikor.
Nincs könnyű dolgom, amikor a fővárostól 200 km távolságra szeretnék olyat sütni, amely messzire is szállítható, nem romlandó, jól is néz ki és nem utolsó sorban nagyon finom is. Eddig mindig keksszel készültem, az idén is azzal próbálkoztam először, de a mutatósnak nem találtam egyiket sem igazán. Ezért "pite-irányba" fordultam, és az egyik könyvemben végre találtam megfelelő receptet. Szerintem - és a család szerint is - nagyon finom, nem romlandó (dugdostam a konyhában 4 napig magunk elől), és jól is mutat.


Tehát akkor íme az én sütim, licitre fel, hogy ezzel is segíthessük a Down-kóros gyerekek életét!

Csokis-diós pitetorta

Hozzávalók

a tésztához:
300 g liszt
170 g vaj/margarin
4-5 evőkanál hideg víz
1 evőkanál cukor
1 mokkáskanál só

a töltelékhez:
200 g dió vagy mogyoró
60 g vaj
60 g étcsokoládé
100 g cukor
5 evőkanál tej
4 evőkanál mogyorókrém
3 tojás

a kenéshez:
1 tojás

Összeállítjuk a tésztát: a sóval és cukorral összekevert lisztet összemorzsáljuk a kockára vágott zsiradékkal, majd a vizet hozzáadva cipóvá gömbölyítjük. Minimum fél órára hideg helyre tesszük.
A diót vagy a mogyorót nagyobb darabokra törjük, száraz serpenyőben megpirítjuk. Közepes nagyságú lábosban összemelegítjük a vajat a csokoládéval. A tűzről levéve hozzáadjuk a cukrot, kézi habverővel összekeverjük, majd beletesszük a tejet, a mogyorókrémet és egyenként a tojásokat; alaposan összedolgozzuk. Végül a pirított dió/mogyoró kerül bele.
A tésztacipót két, nem egészen egyforma részre osztjuk. A nagyobbikkal kibélelünk 20-23 cm átmérőjű piteformát úgy, kissé lelógjon a széle. A felesleges részeket – egyszerűen konyhai ollóval – levágjuk úgy, hogy nagyjából 1 cm-rel legyen nagyobb a tészta, ezt egyszerűen visszahajtjuk.
A maradék tésztát 2-3 mm vékonyra nyújtjuk. Tetszőleges kicsi kiszúróval vagy késsel mintát vágunk a tészta szélére, amiket a vízzel megnedvesített tésztára kicsit rányomva rögzítünk. Nagyobb formákat is vágunk, ez kerül majd a töltelék tetejére; megkenjük felvert tojással ezt és a szélét is.
A formában lévő tészta alját villával megszurkáljuk, beleöntjük a tölteléket. Erre helyezzük óvatosan a nagyobb tésztaformákat.
160 fokosra előmelegített, légkeveréses sütőben 60-70 percig sütjük, amíg a beleszúrt vékony pengéjű késre nem tapad töltelék.

Tipp: ha a torta tetejére virág helyett fenyőfa alakú kiszúróval készítjük a díszítést, a sütemény karácsonyi desszertnek is megfelel.

10 megjegyzés:

Anna írta...

Csoki és dió, tuti jó páros!
Nem is tudom mi vett le jobban a lábamról. Az a kedves horgolt virág a háttérben vagy a pite díszítése. Mindkettő csodás.

Chef Viki írta...

Csodálatos lett!

Hajrá Segítsüti!!!

Éva írta...

Nagyon guszta, és az összetételét olvasva nagyon finom is lehet!

Elisabeth írta...

Igazán guszta, és nagyon fimomnak néz ki. Én minden csokis sütit szeretek, ez a recept remek!

szepyke írta...

A torta gyönyörű lett én meg küldetésben jöttem..:)))

Hoztam egy jó szót...:)) http://szepsegtar.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo.html

Kata írta...

Anna, nagyon kedves vagy! A horgolt virág anyósom keze munkája, a pite az enyém - összehoztam a kettőt egy fénykép erejéig:)

Viki, köszi:)

Éva, az egész család egyöntetű véleménye szerint finom volt; szerintem nem utoljára készült nekünk sem.

Elisabeth, igazán köszönöm!:)

Szepy, köszönöm a jó szót is és a dicséretet is:)

Kiskukta írta...

Csodás lett!!!

Moha írta...

Kata ez nagyon jó ötlet lett, gyönyörű és finomságos is lehet!

Én is hoztam neked egy jó szót és egy ölelést!
http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html?spref=fb

Csenge írta...

UH! Hadd ne haljak meg..!!!

Kata írta...

Kiskukta, köszönöm szépen:)

Moha, köszi mindent:) a jó szót meg különösen:))

Csenge, nem muszáj, de tényleg!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin