2011. május 26.

Flipek


Szerencsére programozónknak, Csabának sikerült a Kifőztük oldalát visszaállítani, sőt teljes "generálozást" is végrehajtott rajta. Itt és most is köszönet neki érte!:) És akkor innentől lehet is menni az oldalra, letölteni a régi és új lapokat:)

Ez a két italrecept még az áprilisi újságban jelent meg, annak ürügyén, hogy húsvétkor szokás tojáslikőrös dolgokat kipróbálni. Azt hiszem, attól még, hogy húsvét elmúlt, az italok még finomak lehetnek, ezért most is ajánlom kipróbálásra.

A flip a koktélok egyik fajtája. Általában tojássárgából, szeszes italból és cukorból vagy cukorszirupból áll, szerecsendiót vagy fahéjat szórnak a tetejére, és mindig szívószállal tálalják. Nagyon fontos, hogy a flip készítéséhez mindig friss, megbízható helyen vásárolt tojást használjunk, amelyet felhasználás előtt alaposan mossunk meg.

Vannak alkoholos és alkoholmentes flipek, most mindkettőből mutatok egy-egy példát.

Konyakos-narancsos flip

Hozzávalók 1 pohár italhoz

3-5 cl konyak
1 tojássárgája
1/2 narancs leve
1 csapott teáskanál finomított kristálycukor
szerecsendió
jégkocka

Shakerbe teszünk 3-4 jégkockát, majd a többi hozzávalót is, és rövid idő alatt – hogy a jégkockáknak ne legyen idejük megolvadni – alaposan összerázunk. Pohárba szűrjük, a tetejére pici csipet szerecsendiót szórunk. Azonnal tálaljuk.

Narancsos-tejes flip

Hozzávalók 1 pohár italhoz

1/2 narancs leve
1/2 dl hideg tej
1 tojássárgája
1 csapott teáskanál finomított kristálycukor
csipet őrölt fahéj

Az alkotókat rázópohárban alaposan összevegyítjük. Pohárba öntjük, a tetejére kevés fahéjat szórunk. Azonnal tálaljuk.

6 megjegyzés:

Bianka írta...

Bár nem iszom alkoholt vendégeknek szívesen összedobnám :)

Viki írta...

Húúúúú nekem máris keresztbe állnak a szemeim. Csatlakozom Biankához, én sem iszom szeszes italt, de szívesen elkészítem egyszer. Régen még annó ifjú koromban rengeteg flippet készítettünk, akkor még nem ártott meg az alkohol :) :)
Ez a kor, vagy a kór? :) :)

Viki írta...

Jaj de örülök, hogy Nálad legalább tudtam bejegyzést hagyni.

Barbi konyhája írta...

Már el is mentettem, annyira tetszenek. Mikor megláttam nagyon megszomjaztam, főleg a tejesre!! Köszi!

Anikó írta...

Kata, nézz be hozzám légyszíves, mert szeretem a receptjeidet díj vár rád szerettel:-))))

pitypang írta...

Ilyet még sosem ittam,finom lehet:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin