2011. augusztus 31.

Töltött csillagtök


Az augusztusi Kifőztükben jelent meg Edith receptje. Amikor megláttam a képet róla, hamar nekiláttam elkészíteni, mert nagyon tetszett. Kicsit átalakítottam, hogy mindenkinek jó legyen itthon, így ez most egy másik változat.
Az én csillagtököm nem volt annyira dekoratív, mint Edithé, de evés közben ez már nem zavart bennünket:)

Hozzávalók 2 személyre

2 kisebb csillagtök
1 kisebb fej hagyma
20 dkg darált hús
1 sárgarépa
1 paradicsom
6-8 dkg félkemény sajt

bors
kapor
olaj

A csillagtököket - nagyon frissek és zsengék voltak - megmostam és kettévágtam, kikapartam a magos részüket. A tökök vágott felületét szilikonos ecsettel enyhén olajoztam, sóztam és borsoztam. Nagyobb tepsibe tettem őket, aláöntöttem kevés vizet, majd alufóliával letakarva 180 fokon majdnem puhára pároltam, kb. 15-20 perc alatt.

Közben kevés olajon apróra vágott hagymát pirítottam, majd a húst beletéve, sóval és borssal megszórva, párolni kezdtem. Hozzátettem az apróra vágott répát, néhány perc múlva a kicsi paradicsomkockákat is, és készre pároltam, majd hűlni hagytam.
A sajtot felkockáztam, a kaprot felaprítottam. Ezeket a kihűlt töltelékbe kevertem, majd a tökfelek tetejére kanalaztam.
A forró sütőbe tettem, és fólia nélkül pirosra sütöttem.

Kapormártást főztem mellé, nagyon jólesett ez az ebéd az akkor még jó meleg időben, habár gyanítom, jó lenne ez most is:)

1 megjegyzés:

Jade írta...

Huu, Katam, ez nagyon jol nez ki!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin