2012. május 27.

Gombagombóc leves



A márciusi Kifőztükben jelent meg Szamóca receptje, azóta már többször is elkészítettem ezt a finom levest. A lényeg a gombagombócon van, ami bármely zöldségleves finom levesbetétje lehet. Az én levesem hasonló, de nem pont ugyanolyan, hanem ilyen:

Hozzávalók 4 adaghoz

a leveshez:

3 sárgarépa
1 petrezselyemgyökér vagy paszternák
25 dkg zöldborsó
1 közepes fej vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma
1-2 szál zellerzöld
zöldpaprika szeletek (édes és csípős)

frissen őrölt bors
gyömbérpor
1 csapott evőkanál házi vegeta
1 evőkanál olaj

a gombóchoz:

25 dkg gomba
1 kis fej vöröshagyma
1 tojás
kb. 6 evőkanál liszt
1/2 csokor petrezselyemzöld
só 
frissen őrölt bors
1 evőkanál olaj

Én a gombóc előkészítésével kezdtem a munkát. Megtisztítottam a hagymát és a gombát, majd először a hagymát tettem a késes aprítóba. Felforrósítottam az olajat, és a finomra vágott hagymát üvegesre pirítottam rajta. A gombát is felaprítottam a géppel és hozzátettem a hagymához. 2-3 perc kevergetés után sóztam, borsoztam, majd hagytam, hogy elfője a levét.

Közben a leveshez a forró olajon megpirítottam a felaprított gyökérzöldségeket. Sóztam, borsoztam, gyömbért szórtam bele, felöntöttem kb. 1 liter vízzel. Beleszórtam a vegetát és 1 teáskanál sót, beletettem az egészben hagyott vöröshagymát és fokhagymát, a zellerzöldet és a paprikát. Lefedtem a lábost, és kis lángon 20 percet főztem a levest (ez az idő nagyban függ a zöldségektől, most majd a friss, új zöldségek gyorsabban puhulnak). Amikor roppanósak lettek a zöldségek, beleszórtam a zöldborsót, igazítottam a fűszerezésen, és még 10 percet főztem.
Ekkor befejeztem a gombóc összeállítását: a kihűlt hagymás gombához tettem az aprított petrezselymet, beleütöttem a tojást. Annyi liszt kell hozzá, hogy összeálljon a massza, puha maradjon, de ne folyjon. A kész levesből kiszedtem a paprikát, a hagymát és a zöldet, majd 2 teáskanállal gömbölygetve beleszaggattam a gombócokat. 10 percet hagytam még lefedve gyöngyözve főni a levest. 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin