2012. október 21.

Kakaós rózsakalács Gionettától - Blogkóstoló 5. forduló



Beneveztem a Blogkóstoló jelenlegi fordulójára, és Hankka kiírása nyomán Gionettát, a Magyar ízek tárháza blog háziasszonyát kaptam társamul, az ő blogjáról kellett főznivalót válasszak. Tátott szájjal néztem a kelt tészták, kenyerek és péksütemények halmazát, nem semmi - így mondják felénk -, amit Gionetta alkot:) Nagy gratuláció jár neki érte!
Kiválasztottam a kakaós rózsakalácsot, úgyis hetek óta kakaós csigára voltam éhes. Persze lehet, hogy nem a szombati dömping-főzés közepette kellett volna kipróbáljam, mert így az idő szorítása miatt sima kakaós csiga lett belőle, de az tök jó lett!
Picit változtattam a hozzávalókon, de nem jellemzően, meg picit csaltam az elkészítési módon, mert siettem.... meg két kisebb formába tettem, mert két helyre szántam a süteményt.

Hozzávalók (eredetileg egy 26 cm-es, nálam egy 22 cm-es + egy 16 cm-es formához):


50 dkg liszt
1 tojássárgája
1 dl tej
2,5 dkg friss élesztő
10 dkg cukor
pár csepp citromaroma
10 dkg olvasztott, langyos vaj
1/2 teáskanál só
4-5-6 kissé púpozott evőkanál tejföl 

a töltelékhez és a tetejére:

10 dkg olvasztott vaj
1 kisebb vaníliarúd kikapart belseje 
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
4 evőkanál kristálycukor
    
A tésztához a lisztet a keverőtálba szitáljuk, közepébe egy mélyedést készítünk. Az élesztőt felfuttatjuk 1 dl picit cukros tejben. Beleöntjük az élesztőt a mélyedésbe, és a többi hozzávalóval együtt lágyabb tésztát dagasztunk; a tejfölt rakjuk bele utoljára, és annyit adagolunk hozzá, amennyi ehhez az állaghoz szükséges. A tésztát a duplájára kelesztjük. 
A töltelékhez a kakaót elkeverjük a cukorral. A megkelt tésztát lisztezett deszkán kb egy cm vékony, hosszúkás téglalappá nyújtjuk, alaposan megkenjük vajjal, majd megszórjuk a kakaós-vaníliás keverékkel. Ezt még meghintjük kevés vajjal. A tésztát feltekerjük, mint a bejglit, és 2-3 cm vastag szeleteket vágunk belőle. A két tortaformát egymás mellé gáztepsire helyezzük, sütőpapírral kibéleljük, és a formákban a csigákat egymás mellé helyezzük, úgy, hogy a szabad végüket a csigák alá helyezzük (nah ez maradt ki nekem az olvasásból...de majd legközelebb!!), hogy a rózsa szépen ki tudjon nyílni, vagyis a közepe fel tudjon jönni. Letakarjuk, és kb. fél órát kelni hagyjuk.
A sütőt előmelegítjük légkeveréses 180 fokra. A tészta tetején elosztjuk a maradék vajat, és kb. 35 perc alatt készre sütjük.



Gionetta, köszönöm szépen a jó receptet, és ígérem, legközelebb a külalakra is figyelek!:)

3 megjegyzés:

Hankka írta...

De szépek! :) Szuper választás, nagyon guszták lettek, annyira megkívántam! :)

Kata írta...

Hankka, köszi - meg persze Gionettának is;) -, most ettük meg a végét, még mindig finom volt:)

gionetta írta...

Ezek nagyon csodásak Kata! Igen, ez a lényege ennek a játéknak, hogy egymástól kóstolgassunk, de a saját szánk íze szerint készítsük el. Szerintem nincs gyakorlott háziasszony, aki a szakácskönyv receptjét 1:1-ben lekészítené! ;-)
A "kelt csodákért" meg hálás köszönet. Jól esett most az alkotói válságom közepette! :-))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin