2012. december 16.

Kandírozott gyömbér

Évek óta készülök, hogy megpróbálom otthon elkészíteni ezt a finomságot, mert nagyon szeretem, de az üzletekben kapható, kész változat horror áron van, ráadásul nyilvánvalóan tartalmaz még néhány tartósítófélét is. Pedig ha tudtam volna, hogy ennyire egyszerű, akkor már rég eszegethetném a sajátomat:) Ráadásul olyan hamar készen van, hogy last minutos gasztroajándéknak is kitűnő lehet!




Tegnap voltunk vásárolni, és az egyik multiban ötszázvalahány forintért árulták a gyömbért kilónként, így rögtön belepottyant a kosárba 3 gyönyörű, friss, vastag darab, így még hámozni is egyszerű volt. És késő este már lehetett kóstolgatni is!

Praliné Zsuzsi receptjéből indultam ki, de mivel nincs cukorhőmérőm, nem támaszkodhattam sokáig a leírás további részére. És a végén kiderült, hogy adta magát a dolog, mikor van készen, nem is kellett gondolkozni:)

Hozzávalók:

25 dkg friss, hámozott gyömbér
37 dkg cukor + 5-6 dkg a forgatáshoz
3 dkg akácméz
csipet só

A gyömbért - ha szükséges, keresztben kettévágva - vékonyan felszeleteljük. Kisebb lábosba tesszük, felöntjük annyi vízzel, amennyi ellepi, felforraljuk, 10 percig alacsonyabb lángon rotyogtatjuk, végül leöntjük róla a vizet. Ezt a műveletet még egyszer elvégezzük.
Ezután a lábosban lévő gyömbérre fél liter vizet töltünk, beletesszük a cukrot, a mézet és a sót, majd felforraljuk. Kicsivel csendesebb lángra téve főzzük addig, amíg a lé habozni nem kezd és a gyömbérszeletek opálos színűvé nem válnak. Ekkorra a lé besűrűsödik és a gyömbér megpuhul; nekem ez kb. 1.5 óra volt. Akkor a gyömbért szűrővel - két-három részletben - kiszedjük, lecsöpögtetjük, és egy tálkában lévő maradék cukorhoz téve átrázogatjuk, hogy az mindenütt befedje. 
Sütőpapíros tálcára téve megszárítjuk, majd lezárt üvegben tároljuk. 

Gyakorlatilag ma reggelre ki is száradt, de még néhány órára visszateszem a fotózás után a tálcára. A szirupot üvegbe öntöttem, és teát fogunk vele ízesíteni, úgyis az egyik nagy kedvenc a citromos-gyömbéres tea! Habár biztosan limonádéba sem lesz az rossz, ha ahhoz támadna kedvünk;)

3 megjegyzés:

szandrush87 írta...

Szia! Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy miért kell kétszer véghajtani azt a felforralás/víz leöntés dolgot? könnyebben megpuhul esetleg? köszike! Amúgy nagyon jó recept, pont ma vettem gyömbit, már régóta fontolgatom a elkészítést! :)

Kata írta...

Szandrus, megmondom őszintén, nem tudom ennek a dolognak a tudományos magyarázatát... A kandírozás menete - ha megnézel néhány receptet - általában többszöri forralással jár. És Praliné Zsuzsi leírásában vakon hiszek, ezért úgy tettem, ahogy leírta:) Remélem, te sem fogsz csalódni a receptben!:)

Linerisz írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin