2013. november 4.

Fehércsokoládés-mogyorós pöfeteg

Citromhab-nál találtam a receptet, és örültem, mert volt egy kicsivel több fehér csoki a polcon, ami sürgős felhasználásra várt. Igaz, változtattam, mert volt őrölt mogyoró is, amit valamibe bele kellett tenni, így több legyet ütöttem egy csapásra:) Azért legközelebb még megturbózom azzal, hogy egész mogyorót pirítok, és azt durvára darálom; szerintem azzal még finomabb lesz! De az eredmény így is túlszárnyalta a reményeimet!:)



Hozzávalók

150 g fehér csokoládé
40 g vaj
2 tojás
60 g cukor
100 g (durvábbra) őrölt (pirított) mogyoró
210 g liszt
1 csomag sütőpor
1 teáskanál málnapiros ételfesték (elmaradhat)

a hempergetéshez:
kristálycukor
porcukor


A csokoládét a vajjal összeolvasztjuk, majd néhány percet hűlni hagyjuk. Ezután csomómentesre keverjük a tojásokkal és az ételfestékkel. Egy másik tálban összekeverjük a lisztet, a mogyorót, a cukrot és a sütőport.
A lisztes keveréket a csokoládés masszához adjuk, alaposan összedolgozzuk, és 1,5-2 órán át hideg helyen pihentetjük.
Gáztepsit sütőpapírral bélelünk (nekem picivel kisebb a sütőm, így nem fért el egy tepsin). A masszából kisebb diónyi gombócokat formázunk, és először kristálycukorba, majd porcukorba hempergetjük őket. A golyókat egymástól 5-6 cm távolságra a tepsire rakosgatjuk, majd légkeverésre állított 180 fokos sütőben 10-13 perc alatt megsütjük.

Ez a keksz ajándékba készült, mert nem diétás darab... Sajnos nem is hiszem, hogy át lehetne alakítani, mert cukormentes fehér csokit én még nem láttam.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Én már vettem diétás fehér csokit, szerintem a Müllerben. Üdv. Zsuzsa

Kata írta...

Zsuzsa, hálás köszönetem az infóért:) köszi szépen!:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin