2017. május 14.

Salzburgi galuska

Nah, erre a desszertre 10-15 éve készülök, de eddig mindig elvetettem az ötletet, mondván, nem sikerülhet ez nekem... De hála istennek elővettem a bátorságomat, és megcsináltam...és megcsináltam....és megcsináltam!! :) 
A recept eredetileg a Kifőztükben jelent meg, a Nyírfacukor ajánlásával, a csodás fotóhátteret a Fotókellék biztosította.



Hozzávalók 2-3 személyre, 20 x 20 cm-es (vagy picit nagyobb) sütőtálhoz
3 tojás
3 evőkanál nyírfaporcukor
1 csipet só
2 csapott evőkanál étkezési keményítő
reszelt citromhéj
továbbá:
2 evőkanál langyos habtejszín
vaníliás nyírfaporcukor

A sütőrácsot az alsó sínre toljuk, a tűzálló tálat üresen ráhelyezzük. A hőmérsékletet 175 fokra kapcsoljuk, légkeveréses üzemmódban.
A tojásfehérjét nagyon kemény habbá verjük a sóval és a nyírfaporcukorral. A tojások sárgáját, az étkezési keményítőt és a citromhéjat kevés habbal összekeverjük. Spatulával, nagyon óvatosan a habba forgatjuk, de nem szabad eldolgozni – úgy jó, ha kissé „csíkos” marad a hab. 
A tűzálló tálba öntjük a tejszínt. A tojásfehérjés masszából – lehetőleg mindegyiket egyben kanyarítva – 2-3 galuskát szedünk bele. Az edényt rögtön visszatoljuk a sütőbe, és a habot kb. 15 perc alatt aranysárgára sütjük. Nyírfaporcukorral hintve azonnal tálaljuk.

6 megjegyzés:

Anikó írta...

Nagyon klasszul néz ki. El fogom készíteni, nem is tűnik annyira bonyolultnak a leírásod alapján, eddig én sem mertem, vannak édességek, amiknek nem merünk hozzákezdeni mert mindenféle hülye félelmeink vannak, aztán kiderül, hogy felesleges izgulni :-)

Unknown írta...

nyirfa porcukor nelkul is lehet vagy csakis azzal?

szeva írta...

Eredetileg normál porcukorral készül. Azzal édesíted, ami neked leginkább megfelel.

Kata írta...

Anikó, tényleg így van, mindent meg lehet csinálni, ha akarjuk :)

Anna Horváth, bocsánat a kései válaszért: igen, sima porcukorral is meg lehet csinálni, csak nálunk muszáj diétásra venni a figurát.

Szeva, köszi! :)

Unknown írta...

Ha nem légkeveréses a sütő - mi az eljárás?

Kata írta...

István, tippelek, mert nem próbáltam:190 fokra tenném, és lehet, hogy kicsit időben is ráhúznék. 10-12 perc tájékán villámgyorsan, hogy ne legyen sokáig nyitva a sütő, megfordítanám a tálat.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin