2008. szeptember 25.

Ági listája

Olvastam a listákról, de nekem a külföldinél sűrűn kellett volna a guglit használni, ezért a magyarított mellett döntöttem.
Arra jöttem rá, hogy tulajdonképpen én majdnem mindent szeretek. Ezért nehéz, amikor fogyizni kéne, mert annyi finomságról kell lemondani.

Tehát jöhet a lista:

1. Ajvár – Én is készítetem már egy változatot, kenyérre kentem – szeretem.

2. Aszú – Mostanában nem is kóstoltam, régen szerettem, ma már a szárazabb borok jobban ízlenek, de a tokajival mindig tudok kivételt tenni :)

3. Bableves csülökkel – Imádom, sűrűn és sok zöldséggel

4. Baklava – Még sosem kóstoltam

5. Baracklekvár – Hagyományosan, kavarva, sűrűre főzve, mindig…

6. Bárányhús – Semmi bajom vele, de alig ettem még.

7. Barátfüle – Anyukám szerencsére néha még készíti, én évekkel ezelőtt próbálkozam utoljára..tényleg, meg kéne már tanulni elkészíteni…

8. Békacomb rántva – Nem tudom eldönteni, hogy megkóstolnám vagy nem. Inkább nem húzom át…

9. Birsalma sajt – Nagyon szeretem.

10. Bodza szörp – Az idén anyósomnak főztem a sűrű változatát, mert a család nem volt hajlandó meg sem kóstolni, neki viszont örömet szereztem vele.

11. Borsóleves – Imádom.

12. Bundás kenyér – Nagyon szeretem, csak ne legyen rajta cukor (amit a férjem tanított a gyerekeimnek, de leszokóban vannak, úgy láttam)

13. Burek – Fiiiinom dolog!

14. Cékla saláta – Nagyon szeretem.

15. Csalántea – Ittam régen, de nem emlékszem az ízére.

16. Csevapcsicsa – Ami füstösen vagy kormosan sül, szerintem csak jó lehet!

17. Csicsóka – Tavaly ettem először, jó volt, csak ne kellett volna annyit vacakolni a tisztításával.

18. Csiga – Hasonló a hozzáállásom, mint a békához, de ezt tán áthúzom.

19. Csirkeláb a húslevesből – Meg lehet enni…

20. Disznósajt – Én szoktam vagdosni a húsokat bele, úgyhogy látom, mi van benne, ezek után mi bajom lehet vele?!

21. Erdei gombák – Sajnos ritkán jutok hozzá, pedig nagyon jó az ízük.

22. Esterházy torta – Édeset bármikor (sajnos), de nem ez a kedvencem.

23. Fagyasztott halrudacskák – Csak ha nincs más, és nagyon halat ennék.

24. Fánk – Sok-sok baracklekvárral!

25. Fasírt – A fiam kedvence, de én is szeretem.

26. Finomfőzelék – Régen útáltam, de amit én csinálok, azt szeretem.

27. Fokhagymás lángos, sajttal és tejföllel – Imádom! Egy felet meg is tudok enni belőle, de érdekes módon több már nem megy…

28. Fonott kalács – frissen vajjal, illetve másnaposan pirítva vajjal és lekvárral

29. Főtt csöves kukorica – jöhet

30. Gulyásleves – Sok zöldséggel, marhahúsból, sűrűn.

31. Gyümölcsbor – Van egy 18 éves kori emlékem, amikor unokahúgommal jól megkóstoltuk…de most is szívesen elfogadnám!

32. Hagymaleves – Szeretem.

33. Halászlé – Ahogy a férjem főzi, sűrűn és csípősen, az király!

34. Jeges kávé – Megiszom, de melegen jobban szeretem.

35. Kakashere pörkölt – Még nem ettem, de kakaspörköltben már volt „alkatrész”. Különösebben nem izgat, rajongani nem tudnék érte, de megenném, ha azt raknák elém, pénzt nem adnék érte.

36. Káposztás tészta – cukorral

37. Kapros tökfőzelék – Felnőttként nagyon megszerettem, főleg ha én főzöm, és teszek bele egy kis paprikát (édeset és csípőset is) és paradicsomot.

38. Karalábé – Ezt is megszerettem, tejfölösen isteni, levesnek és töltöttnek is.

39. Kaszinó tojás – szeretem

40. Kecsketej – Érdekes íze van, de semmilyen tejért magában nem rajongok, inkább a belőlük készült savanykás termékekért, abból viszont bármennyit meg tudnék enni!

41. Kemping sajt a tömlőből – Semmi bajom vele.

42. Képviselőfánk – Ez is édes, azt is szeretem.

43. Knédli – Nálunk otthon tiltólistán van, de én szívesen megenném bármikor.

44. Kocsonya – Karácsonykor az én reszortom, anyukámtól vettem át. Anyósom azóta nem főzi, mióta az enyémet kóstolta, azt mondta, az enyém jobb. Én szeretem nagyon.

45. Kókuszgolyó A férjem semmi kókuszosat nem eszik, ezért évek óta nem pöndörgettük, de a lányom biztosan örülne, ha rávenném magamat.

46. Kovászos uborka – Bármikor, bármennyit…Többek között ezért várom a nyarat.

47. Körömpörkölt – Ha egy kis húsos is van benne, megeszem.

48. Körözött – Jóóó sok lilahagymával szeretem

49. Krémes – Ez sem a kedvencem, de ha vendégségben megkínálnak, szívesen eszek egyet belőle.

50. Krumplipüré – Sok tejföllel és vajjal.

51. Krumplis tészta – tészta vagy galuska, tök mindegy… borsosan, hagymásan, sokat!

52. Lecsó – Szalonnával, házi kolbásszal, csípősen és csak tojással.

53. Lekváros bukta – Szilvalekvárral.

54. Libamáj – Sajnos nem sokat ettem még, van még mit pótolni.

55. Lóhús – Nem emlékszem, hogy ettem volna, de nem hiszem, hogy bajom lenne vele.

56. Madártej – Most tökéletesítettem a bele való hab készítését végre, úgyhogy ezentúl sokkal többet lesz nálunk.

57. Majonéz – Tudom, nem trendi, de nekem a boltival sincs bajom.

58. Mákos guba – Saját sütésű gubatésztával, mézzel és citrommal lerakva, az egyik nagy kedvencem!

59. McDonald’s Big Mac Meal – Le vagyok maradva, ezt nem tudom, milyen. A sima hamburgert szeretem.

60. Meggyszósz húslevesben főtt marhahús mellé – Nagyon szeretem mindkét alkotórészt külön-külön és egyben is.

61. Muszaka – Csak ne legyen nagyon olajos, akkor imádom!

62. Nyúlhús – Ritka vendég nálunk.

63. Őszibarack befőtt – finom.

64. Pacal – Egyszer ettem, lehet, hogy így is marad…

65. Padlizsánkrém – Megint egy nagy kedvenc, pirítóssal.

66. Palacsinta – Édesen vagy sósan, csak sok legyen.

67. Pálpusztai sajt – Régi emlékeim vannak róla, ez is valószínűleg így marad.

68. Paradicsomos káposzta – Semmi bajom vele.

69. Párizsi – Hát… megeszem, de a zsíroskenyeret inkább választom helyette.

70. Pilóta keksz – Gyerekkori szerelem, most sincs vele semmi baj.

71. Pogácsa – Anyukám krumplis pogácsája verhetetlen. Már haladok, a legutóbbi sütésemkor enyhén hasonlított az íze az övéreJ

72. Puding – Inkább a vaníliás, a gyümölcslevesbe sűrítésnek liszt helyett.

73. Puliszka – Jöhet.

74. Rántott hús – Amikor készen van, rájövök, hogy szeretem.

75. Rakott krumpli – Megint egy kedvenc!

76. Rácponty tejföllel – Vendégségben ettem, isteni!

77. Sárgarépa krémleves – Narancsosan, nagyon jó.

78. Somlói galuska – Ez is édesség, úgyhogy jöhet.

79. Sóskaleves – Szerintem még nem ettem, de nem fogok küzdeni érte.

80. Sült gesztenye – Ez jó a télben.

81. Sült kolbász papírtányérról, a hentesnél – Hű, régen mennyit ettünk, ma már csak házit eszünk, amit mi gyúrunk.

82. Sült tök – Ha finom édes, akkor nyerő.

83. Szilvapálinka – Ha állt már legalább egy évet, akkor jöhet (egyébként a szaga elüldöz).

84. Szilvás gombóc – Erről is anyukám jut az eszembe.

85. Szőlős rétes – Érdekes, ezt sem ettem még, de még előtte vagyok…szőlő most is van itthon.

86. Sztrapacska – Szerintem ez is kimaradt, de tuti, hogy szeretem!

87. Tatár beefsteak – Nemsokára megint kavarunk egyet a szomszédoknak, akik imádják…pssszt!

88. Tintahal – Sajnos még csak a karikásat ettem, de biztos lesz még alkalmam rá.

89. Torma – minél csípősebb, annál jobban szeretem.

90. Töki pompos – Már többször elkövettem otthon, frissen isteni.

91. Töltött káposzta – Jó nagy fazékkal legyen.

92. Töpörtyű – Liba leginkább, a többiből pogácsát sütök.

93. Túró Rudi – Mi baj lehet vele?

94. Túrós tészta cukorral – Hát ezt most már nem…ma már csak sósan, tepertővel, ha lehetne kérni…

95. Vaddisznó pörkölt – Hú, ez is nagyon finom.

96. Véres hurka – Ez is jöhet. Ennél csak a sült vér lehet megosztóbb, de egy évben egyszer disznótorkor azt is megeszem.

97. Virsli – Csak a frankfúrti.

98. Zöldbab – Bármilyen formában, bármennyi. Ezt mindig is szerettem.

99. Zúzapörkölt – A lányom kedvence, és tényleg, de régen főztem neki.

100.Zserbó – Icu szomszédasszonyomé az nagyon finom!


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin