2009. május 28.

Göngyölt csirke a la Sedith



Régi vágyam volt megvalósítani ezt a projektet. Karácsony előtt Editnél láttam a kacsát ezzel a technikával elkészítve, aztán Gabahnál a fácánt, mindketten a receptversenybe neveztek be vele. Akkor megfogadtam, hogy legalább a csirkéig eljutok, és most remek alkalom volt ez a szülinap.
Kicsit aggódtam, hogy fog-e sikerülni, de sokkal jobban izgatott annál, hogy feladjam a tervemet. Ráadásul Edit írta, hogy 2 nappal előtte kezdjünk hozzá, de a friss csirkét péntek reggelre ígérték, így egyből buktam fél napot. Péntek reggel nyitás után 5 perccel ott toporogtam az üzletben, hogy hazavihessem és hozzákezdhessek. Otthon a tisztítás után hasára fektettem a jószágot, elővettem egy nem igazán megfelelő, de éles kést, és nekivágtam. Az első csirke kb. háromnegyed óráig tartott, mert a szárnyánál és a combjánál elgondolkoztam, hogy hol vágjam ketté, de sikerült. A második nagyjából fele idő alatt készen lett. Le is fényképeztem a kiterített jószágot, de hülye fejemmel nem jutott eszembe, mikor másnap a buli előtt megkértem a gyereket, hogy takarítsa le a fényképező kártyáját...ő megkérdezte, hogy biztos, én mondtam, igen, ő pedig rendes gyermek módjára meg is tette, így az a a kép ugrott... Szombaton délelőtt sütés után pedig már gondolkozni sem volt időm ilyenen, hogy felvágás előtt legalább fotózzak... De legalább az utolsó 3 szeletet megmentettem:)

Gyakorlatilag az került a töltelékbe, amit Edit a kacsánál leírt, kicsit emeltem az adagot, és az pont elég is volt a 2 csirkébe. Viszont nem pároltam annyi ideig, sőt csak egy jó nagy lábosba tettem bele a tűzhely tetején gyöngyözés után kicsi lángra, és csak 2 óra hosszáig, mert ez a husi nyilván hamarabb készen van. Amikor késznek nyilvánítottam, akkor tettem sütőbe, és sütöttem szép pirosra a bőrét. Utána nagyon alaposan lehűtöttem (inkább ez kapott megfelelő időt), hűtőben is csücsült vagy 2 óra hosszát. Amikor kivettem, én is elámultam, milyen gyönyörűen lehetett szeletelni!

Szerintem ez volt a hidegtál sztárja. Köszönöm, Edit:)

Vannak még terveim, majd kipróbálom Gabah töltelékével is, a lehetőségek határtalanok, mivel töltjük meg. Szerintem sokkal finomabb a végeredmény, mintha disznóhúst töltenénk, mert sokkal szaftosabb lesz. Biztatok mindenkit, próbálja ki, mert megéri a macera!

9 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Jól gondolom, hogy full kicsontoztál egy egész csirkét, ami egészben maradt?

Bámulatos! Nem csoda, hogy ez volt a sztár :-)

sedith írta...

Hű, de meglepődtem! No nem azon, hogy el tudtad készíteni, hanem, hogy ennyi idő után veszi elő valaki a receptet! Azt hiszem, nem sokan tolongtak körülötte, pedig - bár igényel némi gyakorlottságot - nem akkora ördöngősség megcsinálni! Az eredmény viszont tényleg megéri! :)
Biztos, hoyg csirkéből is nagyon-nagyon finom, és természetes, hyog lerövidítetted a készítési időt. A (házi)kacsámnak jóval több idő kell mindenből.

Végül pontosan erre jutottam a kacsamellemmel kapcsolatban is, hoyg mivel szálasabb, keményebb a házibaromfi húsa, lehet azért kelett több idő neki, hoyg ugyanolyan rózsaszínű legyen, mint a tévében.

Örülök, hyog sztár lett a fogás, a látványbűl ítélve meghiszem, hogy mindenki rájárt!;):)

Kata írta...

Viki, jól gondolod:) Ha rámész Edit oldalára a linknél, ő csinált 1-2 fotót is közben, olvasd el.

Edit, neked meg már eldicsekedtem vele néhány napja a blogodban, azzal nem találkoztál? (az eredeti bejegyzésnél)

A házi baromfival pedig teljesen igazad van. Anyósom időnként szokott nekem venni 1-1 darabot, azokat például sose merem rántani, mert nem ismerem a születési bizonyítványát:)

duende írta...

Lányok, őszintén megemelem a kalapomat előttetek! Edit és Kata, szuperek vagytok! Sajnos nálunk ez kb. 4 nap alatt fogyna el, szóval csak ha nagy vendégsereglet lenne, akkor tudnám elkészíteni.
De érzem az ízét a számban! :)

Kata írta...

Duende, szerintem egy csirke pikk-pakk elfogyna:))) A másikat kicsit más töltelékkel, előkészítve betenném a mélyhűtőbe, és amikor elfogy az első, elővenném utánpótlásnak:)))

trinity írta...

Gyönyörű ez a gönygyölt csirke!!
Na, a kicsontozást, azt nem merem bevállani-széttrancsíroznám:)))
De mellből is működhet, nem?
Vagy esteleg pulykamellből, mert az nagyobb.....

erős ildikó írta...

Ez csodaszép lett, nagyon büszke lehetsz rá!

Kata írta...

Trinity, olvasd el Edit leírását, felbátorít:) Biztosan működik mellből is, de akkor hagyd meg a bőrét is, biztos úgy is jó lesz.

Napmátka, köszi:) Ha láttál volna, mikor ott álltam a 2 kész kiterített hús mellett, akkor roppant elégedett voltam magammal:))

sedith írta...

Kata, most jutottam ide azóta... HA nem szólsz, biztos nem néztem volna meg a hozzászólásokat az eredeti bejegyzésnél. De most már megtettem. És mint te is, roppant elégedett voltam magammal, amikor megvolt a kiterített kacsahús. :)
Puszi

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin