2015. október 11.

Csirkemell formában sütve

Itt a másik változata a csirketortának, ezt Hankkától lestem. Talán picivel egyszerűbb, mert a bacon alatt lévő tölteléket egyszerűen össze kell keverni; igaz, a húst előtte kicsi darabokra kell vágni, de az pikk-pakk megvan. Sajnos nagyobb őzgerincformám nincs, ezért a kenyérsütőformát vettem elő hozzá. Picit alakítottam az eredeti recepthez képest, utolsó pillanatos ötletek voltak, de szerintem nem vált kárára. Íme, ahogy Kata készítette:)



Hozzávalók 28 x 11 cm-es formához

kb. 80 dkg csirkemellfilé

őrölt bors
snidling
1 piros húsú kápia paprika
vaj
zsemlemorzsa
kb. 20 dkg füstölt, hajszálvékonyra szeletelt bacon
2 tojás
3 evőkanál tejföl
3 evőkanál liszt
kb. 15 dkg reszelt sajt – volt benne kevés füstölt is

A húst nagyjából 1,5 cm-esre kockázzuk, sózzuk, borsozzuk. A tojást felverjük, hozzáadjuk a tejfölt, az aprított snidlinget, a kis kockákra vágott paprikát, a lisztet, a sajt kétharmadát. Összekeverjük, majd beledolgozzuk a húst.
A formát vajjal kikenjük, zsemlemorzsával meghintjük, majd kirakjuk a baconnal úgy, hogy mindkét oldalon túllógjanak a formán – itt az előző receptben leírt módon jártam el.
A húsos masszát belesimítjuk, a tetejét meghintjük a maradék sajttal, majd a lelógó szalonnadarabokat ráhajtjuk. 180 fokra melegített, légkeveréses sütőbe toljuk. Kb. 40 perc múlva a formából sütőpapíros tepsire fordítjuk, és a sütőbe visszatéve a másik oldalát is ropogós pirosra sütjük. Kihűlve szeleteljük, salátával kínáljuk.

2 megjegyzés:

sedith írta...

Milyen jól néz ki, és mennyire szép, színes! :) Jó ötlet! :) Ritkán én is szoktam hasonlóakat összedobni.

Kata írta...

Edith, köszi, én eddig egyszer próbálkoztam ilyenekkel, kevés sikerrel, de most vérszemet kaptam ;)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin