2008. október 28.

Padlizsános medalionok

Ez az étel valahogy kimaradt a sorból, elfelejtkeztem róla. Ha jól emlékszem, a múlt hét elején készült az utolsó 3 padlizsánból, ami a hűtő alján lapult. Gondolkoztam, hogy mi legyen a sorsuk, és kiegyeztem a medalionos recepttel, de tulajdonképpen legyintettem, hogy már mindegy, csak tönkre ne menjenek. Ahhoz képest nagyon jót ettünk belőle!



Hozzávalók a medalionokhoz:

50 dkg padlizsán, 3 gerezd fokhagyma, 4 evőkanál olívaolaj (a szárított paradicsom olaját használtam helyette), 2 kisebb vékony szelet kenyér, 5 tojás, 3 dkg reszelt parmezán sajt, 1 evőkanálnyi apróra vágott vegyes zöldfűszer (nálam petrezselyemzöld, kakukkfű, oregánó), só bors, őrölt csípős paprika

Hozzávalók a salátához:

5 paradicsom, 2 olajban eltett szárított paradicsom, (lehetőleg zöld)bazsalikom, oregánó, kakukkfű, só, bors

A meghámozott padlizsánokat nem nagy kockákra vágtam. 2 evőkanál olajon átpirítottam, sóztam, borsoztam, paprikáztam, hozzátettem a zúzott fokhagymát, és kb. 15 perc alatt megpuhítottam, ment rá a zöldfűszer, és félretettem.
A kenyérből az aprítógépemmel morzsát készítettem. A tojásokat felvertem, sóztam, borsoztam, beletettem a kenyérmorzsát, a padlizsánt és a sajtot, összekevertem és félreraktam pihenni.
Addig elkészítettem a salátát: A paradicsomokat meghámoztam, kisebb kockákra vágtam. Az aszalt paradicsomokat egészen kicsire felaprítottam. Összekevertem, sóztam és borsoztam, hozzátettem az apróra vágott zöldfűszert és félretettem
Egy serpenyőben felforrósítottam 1 evőkanál olajat, néhány evőkanálnyi tojásos padlizsán adagot külön-külön beletettem, laposra igazítottam, és mindkét oldalát pirosra sütöttem. Mikor készen voltak, papírtörölközőn lecsepegtettem.
Amikor mind kisült, a paradicsomos salátával tálaltam. Állítólag 4 személyes adag, de mi ketten simán megbirkóztunk vele egy-egy tányér leves után...

/Forrás: Nők Lapja Konyha 2008/3. sz./

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia, Marcsi vagyok és nagyon megtetszett ez a recepted. Ma el is készítettem. Nagyon finom lett! Azért jó étvágyúak lehettek ti :) Nálunk valószínűleg elmenne 3 és fél személyes adagnak :)
Marcsi

Kata írta...

Érdekes, mert az más ennivalóból sokszor a felét sem esszük meg...valami lehetett a levegőben...
Jártam a blogodban, olvasgattam, tetszik!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin