2008. október 3.

Paprikás pulykaszárny krumplikrokettel



Van néhány főznivaló, amelyikre, ha ránézek, akkor legelőször 1 konkrét ennivaló jut az eszembe. Ilyen a pulykaszárny, ami ritkán kerül az asztalunkra, de ha mégis, akkor ebben a formában. Sok évvel ezelőtt egy ismerősömnél jártam, és isteni illatok terjengtek a levegőben. Megmutatta, hogy éppen mit főzött: a lábosban hús volt, de alig látszott a rengeteg rászeletelt zöldpaprikától. Nálunk itthon azonban kicsit trükközni kellett, mert elméletileg a zöldpaprika az ételben akkor a gyerekeknél tiltólistán volt. Ezért amikor megfőtt minden, kivettem a husit, a lét merülőmixerrel pépesítettem, és egy nagy kanál tejföl került bele (na, most lebukok az ifjúság előtt...). Így viszont vígan ette mindenki.
Tegnap az üzletben gyér volt a húsválaszték, viszont voltak gyönyörű nagy pulykaszárnyak. Így kézenfekvő volt számomra, mit is főzzek.

Hozzávalók a főételhez (3 személyes adag):

2 nagyobb pulykaszárny, 30 dkg zöldpaprika (minél színesebb, annál finomabb), 1 kisebb hagyma, 1 dl tejföl, só, bors

A szárnyakat letisztítom, a lelógó bőröket levágom róla (szerintem ezért nem szeretik sokan, de le lehet azt arról vágni...), kettévágom, sózom, borsozom. A hagymát apróra, a paprikákat szeletekre vágom. Lábosban zsiradékon a húst minden oldalát megpirítom, hozzáteszem a hagymát és a paprikát, kis vizet öntök alá, és puhára párolom. Ha a hús puha, kihalászom őket, és a levet pépesítem. Belekeverem a tejfölt, visszateszem a húsokat, és lassú tűzön még kb. 10 percet átrotyogtatom. Most krokettel ettük.
Lehet más hússal is készíteni; csirke- vagy pulykacombot tudok hozzá elképzelni.


Hozzávalók a kroketthez:

6 közepes krumpli, 3 kanál rétesliszt, 1 tojás, só, bors

A krumplikat hámozás után összevágom, puhára főzöm. Leöntöm a vizet róla, és hagyom kigőzölődni róla a maradék nedvességet (én még visszateszem pár percre a meleg kerámialapra). Még forrón összetöröm, és teljesen kihűtöm. Akkor hozzáteszem a lisztet, a tojást, a sót, a borsot, és villával összedolgozom. Nedves kézzel diónyi gombócokból rudakat sodrok a két kezem között. Közepes hőmérsékletű bő olajban barnásra sütöm.

Utóirat: a fényképet végre kicseréltem...(2010. 01.13.)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gratulálok a blogodhoz és külön köszönet a krokett receptért. Igaz, én norbi lisztet adtam hozzá, s a végén ment rá egy kis sós tejföl, meg némi füstölt sajt, de a végeredmény fenomenális lett!

További kitartó munkát és étvágygerjesztő fotókat!

szeretettel üdvözöl egy visszajáró olvasód

Kata írta...

Kedves Névtelen, köszi! Örülök, hogy sikerült és ízlett a krokett!
A fotókkal meg igyekszem, remélem, az újabbak már tényleg étvágygerjesztők, és lesz miért visszajárni hozzám.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin