2010. április 16.

Zöldborsófőzelék (sült sertéslapockával)


Tegnap megint egyszerű ebédünk volt, nevezetesen az egyik nagy kedvencünk, a zöldborsófőzelék. Nagyjából fél óra kell elkészíteni, ez is a gyors és könnyű kategória.

Régebben másképpen készítettem, azután egy síelős vacsorán ehhez hasonlóan főzték meg a barátaink nekünk, ami nagyon ízlett. Kialakult az én verzióm, leírom, hátha valaki hasznát veszi.

Hozzávalók 2-3-4 személyre (étvágy, gyomorkapacitás és aszerint, hogy magában vagy leves után esszük...mi csak ezt ebédeltük, egy kicsi tálkával maradt belőle, ketten voltunk rá...)

90 dkg mélyhűtött zöldborsó
(15-20 dkg egészen kicsi darabokra vágott sárgarépa - opcionális, ma nem volt időm bajlódni vele)
5 dkg vaj vagy margarin
só, bors (őrölt gyömbér)
2 púposabb evőkanál liszt
kb. 5-6 dl tej
petrezselyemzöld apróra vágva

Egy nagyobb lábosban a vajat megolvasztom, beleteszem a borsót (és a répát). Néhány percig nagyobb lángon keverem, amíg a zöldségeket bevonja a vaj és felmelegednek. Akkor tekerek rá jó sok frissen őrölt borsot, gyömbért és megsózom, öntök rá egy kevés vizet, kis lángra teszem és lefedem, 10-12 percig párolom, amíg nagyjából megpuhul.
Ráhintem a lisztet, megkavarom, 1 dl hideg vízzel felengedem. Nagy lángra teszem, majd fokozatosan, keverés közben tejet öntök hozzá. Megkóstolom, sózom, borsozom. Felforralom, kb. 5 percig hagyom lassan forrni, már készen is van.
Szoktam rá petrezselyemzöldet szórni, de pont szakadt az eső és csak kint a kiskertemben lett volna, ezért sajnos lemaradt. Ha van benne répa is, akkor piros-fehér-zöld lesz, jól is néz ki!

Sült sertéslapocka volt hozzá. A fűszerezése sertéssült fűszerkeverék volt, plusz némi fokhagymával megspékelve. A húsdarab minden oldalán való átsütése után egészen kicsi lángon süldögélt a tűzhely tetején letakarva kb. 2 óra hosszáig, majd levettem a fedőt és zsírjára sütöttem. Finom, puha, omlós volt, némi pihentetés után nagyszerűen lehetett szeletelni.

Jó volt a kettő együtt!

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Azta nagyon finom a husival.

Bianka írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
szepyke írta...

Yes! Micsoda lakoma!:)))

Viki írta...

Mély meghajlás: nekem tecccik!!!!! ---- teccik ugye tudni, hol volt ez hallható? !
Viccet félre téve, nagyon bejön/-ne a zöldborsó főzelék, csak előtte valami epehajtó teakeverék legyen welcome Drink :))

Kata írta...

Bianka, igen, finom volt!

Szepyke, yes:)

Viki, én még emlékszem:)
Kár, hogy nem bírja a gyomrod a zöldborsót...esetleg ha a végén átpasszíroznád?

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin